Stått still

Ja det har lixom varit lite stiltje på bloggen ett par dagar. Kan nog skylla en hel del på min lilla terrorist som verkligen lever jävel nu. Barnlås på skåpen är numera onödigt, hon vet hur dom funkar. Jag får alltså gå med soppåsar och elda skräp stup i kvarten nu för att hon inte ska hinna sprida ut det i köket så fort hon kommer åt. Jag är så ivrig på att hålla rent och elda så jag svepte med ett gäng räkningar sist också.... blir ju en billig månad då.... Fick även ringa BVC och kolla va det var för tid Casper hade fått, kallelsen hade eh...försvunnit... Hon tar sig utan problem upp i soffan vilket har lett till hjärtklampning flera gånger i i kvarten för hennes mamma. Men ju mindre jag tittar desto mindre slår hon sig, så jag försöker att inte befinna mig i de området för mycke ;) Alla de här ajja-grejjerna som hon nu kan göra alldeles själv, leder till en hel del konflikter mellan mig och tösen. Vi försöker alltså att inte vara hemma över huvudtaget, därav något blogglöst...
 
Midsommar har kommit o gått. Trots patetiskt dåligt väder så hade vi det himla mysigt. På dagen gjordes det inte så mycke. Hundarna fick sin promenad, vi sket fullständigt i dans runt stång och kransar. Vi hade trötta barn sen gårdagen så båda fick sova middag istället för o dansa loss. Det gör vi ju så bra i köket då o då ändå! Vid fem ramlade Becka, Gustav, Linus och Sander innanför dörrarna. Det skulle fixas förrätt (vitlösstekta räkor), varmrätt (grillad oxfilé och potatisgratäng) och efterrätt (mangomousse). Gästerna sattes ju i arbete naturligtvis. Den som inte hade något för händer fick se till så barnen höll sig levande fram till maten. Johan ramlade också in och fick en rejäl dos av delikatesserna me. Trots att vi helt tog bort sill, nypäror och jordgubbar som annars är måsten på midsommar, så blev maten fantastiskt god och vi hade riktigt roligt! Kvart i tre insåg vi väl att det nog var dags o sova. En midsommar precis så som jag vill ha den, med goda vänner, skratt, inga måsten, utan allt är bara roligt! Tack Becka och Gustav för den!
 
Midsommardagen var som för många andra, tung. Nu gällde det att sticka hemifrån så inte vi behövde ta konflikt efter konflikt med Tilda. Det bar iväg till skogen för grillning och spårning. Det gjorde fint i skallen med lite frisk luft. Lystra tog spåret jättebra! Lova hade det svårare, hon var riktigt förvirrad, inget riktigt engagemang. Det gick upp för oss sen att grisklöv var ju något nytt för henne.... suck... man tänker inte så långt så där dagen efter.... Men en härlig dag trots regn och knott. Tack o lov väntade Tilda till slutet med att sätta sig i den djupaste vattenpölen...
 
 
Lystra med klöven
 
 
Snart dags för grillning
 
 
Regnbyxor var ju på i alla fall....
 

Kommentarer
Postat av: Gustaf

Du jag är minst lika nöjd och tack.
Man kan ju göra de fler gånger men nu åter till vardagen..
Ps det är med F.

Svar: Jajja, GustaFFF ;p
Terese Wahrenberg

2013-06-23 @ 22:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0