Min jobb(iga) helg

Äntligen kom helgen då jag skulle få jobba lite! Vi skulle alltså stå på Agility-sm i Falkenberg och visa upp oss. Vi kommer dit vid tio på lördagen och inser att shit, det är fullt ös redan. Tältet åker upp med en väldigt fart och medan Svante surrar, tejpar, trycker ner pinnar och gör allt för att tältet ska bli till belåtenhet och hålla sig kvar på backen i blåsten, så slänger jag och Åsa upp varor och kassan så vi kan börja sälja varor! Det börjar vi i och för sig med redan innan vi har fått upp allt. Och så fortsatte det hela dagen. Det var lyckat, många skratt, fullt ös och fantastiskt roligt. När dagen börjar närma sig sitt slut så funderar vi hur vi ska göra med morgondagen. Det ska ju bli skitväder. Jo, vi låter allt vara kvar och så åker vi hit en stund och packar helt enkelt ihop när vädret blir för trist. När jag lämnar platsen håller Svante och Åsa på o säkrar tältet.
 
När jag kommer till spektaklet klockan nio i morse är det bara en tom plats där vi igår hade tält och fullt med prylar.... Eeeehhh whaaat?? En arken-flagga låg på marken.... eeeeeehhh jahaaaa??? Försöker få fatt i åsa, kanske hade dom bestämt sig för att plocka ner allt ändå.... jag kan ju börja plocka fram då medan jag väntar.... får inte tag i Åsa. Ser henne komma i bilen. ""Plockade ni ihop tältet igår eller??" Minen i Åsas ansikte sa allt, det hade dom INTE. Oj. Vi fick berättat för oss att vårt tält hade blåst iväg. Det och våra grejjer ligger i förrådet... dyngsurt... oj. Jaha. Eh... nu då? Kollar igenom prylarna, dom ser faktiskt okej ut. Fint väder än så länge. Då så! Fram me det! Sälj! Skit i tältet! Regnar det åker vi hem. Och va vi sålde!! Ha! Folk tyckte ju synd om oss! Skitbra! Började sälja prylar innan kassan hade hamnat på bordet! Kaching! Inga skyltar med priser så vi fick prata och säljsnacka som aldrig förr! Vansinnigt roligt hade vi, IGEN! Men när molnen hopade sig på himlen vid lunch var vi väldigt snabba på att packa ihop allting i bilarna. Hur det gick med tältet? Ingen aning, vi slängde det. Nästa år kan vi kalla oss erfarna och rutinerade knallar och åker till Tvååker med 20 tjuderpålar som ska hålla ett nytt tält nere på backen! 

Kommentarer
Postat av: Helene

Härligt att det blev lyckat - trots allt, och att ni hade kul!!❤

2013-06-16 @ 22:02:43
URL: http://www.nogg.se/helenepersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0