Mamma, skokors och fulltecknad.

Nu har jag blivit mamma igen! Jätteroligt! Akvariet fullt av yngel hade jag igår! Dom slapp ur "boet" när mamma ville äta lite. Det gick nog åt några som mat till dom andra fiskarna då i virrvarret men idag tror jag mamman har dom flesta i truten igen. Ja det är mina malawis som har kommit igång o leka. Dom har lekt o lekt men det har aldrig hänt något, har bara en stackars hona där i så hon har o stå i. Skulle rensat där i idag men det får klara sig med ett litet vattenbyte. Vill ju inted störa mina små pluttisar!! 
 
Idag kan vi sätta ett kors i taket. Vi har gått en hel promenad utan att Tilda tog av sig skorna en enda gång! Jag brukar annars få titta med jämna mellanrum så hon inte har slängt bort någon, har jag missat då att någon har åkt av får jag lixom backa ett antal metrar och leta lite i diket. Men inte idag!
 
Examens-kalas igår, ett-års-kalas idag, middag på Harrys på fredag, Casper-kalas på lördag och 5-årskalas på söndag. Veckan är fulltecknad och någonstans ska jag hinna me en distansrunda, träna på lite låtar, måla en vägg och städa huset. Städningen minimeras till en dammsugning... sitter ner en stund i stället.... med fötterna på soffbordet.... osså kaffe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0