Löparglädje och barnfri

Trots regnet bestämde jag mig för att springa Vessigeloppet ändå. Ett lopp jag aldrig har provat innan. Folk säger att det är jobbigt. Förberedde mig mentalt för det. Tur var väl det! Tur att jag har tränat på både Långåsslingan och Ljungbyslingan. Backträningen kom väl till pass nu. Gick det inte uppför så gick det nerför. Ungefär en kilometer av banan var mer eller mindre flack och tack o lov i medvind. Det var ASJOBBIGT men  jag hann få in en bra teknik med min löpning i nerförsbackar innan loppet var klart så nu ska jag träna mer på det när jag har fått in den snitsen. 53:55 blev tiden på 10,5 asajobbiga kilometrar så jag är jättenöjd. Jag fick en dunk i ryggen vid målet av en karl som tackade för draghjälpen, han sprang i o för sig om mig efter hälften av banan och jag försökte förgäves ta upp jakten på honom. Han vann sin klass... Jag borde ju fått ta del av den vinsten, jag gjorde ju halva jobbet! Haha! I bilen hem laddade jag om mentalt för partaj.
 
Japp, ungarna hade dumpats hos deras farmor och farfar medan jag svettades o svor i Vessige. Så nu var man alltså barnfri fram till söndag middag och vi hade även en chafför för kvällen! Tack Pia! Rockabilly-festival på Björnås-puben. God mat hos Christian innan som gjorde att vi hade fantastiskt svårt att ta oss alla metrarna till puben men det gick!! Väl där klarade vi oss utan regn fram tills Playtones började spela... Synd. Men va mycke roligt folk där va!! Många känningar som man inte träffat på länge! Och som dessutom hade börjat bilda familjer. Så även om man var av med ungarna så pladdrade man om dom halva kvällen och visade varandra kort på sin små juveler. En riktigt rolig kväll!
 
Sovmorgon!! Vaknade 05.55. Fan. Gick på toa och lyckades faktiskt somna om sen. Gick inte upp innan halv tio. Gött!
 
En riktigt rolig och lyckad helg och klappar fortfarande mig själv på axeln för ett väl utfört lopp! Nästa löptur får vovvarna haka på, dom var mäkta besvikna över att behöva stanna hemma! Härligt o se ivern på dom när man börjar blippa med klockan, snörar på sig skorna och plockar fram selar. Dom tycker det är så roligt! Ja me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0