Konstig dag...

Ja jag vet inte riktigt vad som har hänt. Mina barn har börjat sova lite längre på morgnarna. Halv nio har varit standard nu ett antal dagar i rad. Det får ju gärna hålla i sig, speciellt de nätter mamma har sovit dåligt... som i natt. Casper hade en tuff natt med drömmar så han hamnade i vår säng där han ömsom låg i skarven och ömsom tvärsöver med följd att han sparkade sin pappa i ansiktet. Han gick upp vid halv nio och strax efter masade jag mig ur sängen, herregud halva dagen hade ju redan gått!! Kikar på Tilda. Sover. Ok.... Gör mig i ordning, kollar facebook, candycrushar, wordfeudar... o nu då??? Hon sover ju fortfarande!! Börjar sätta fram frukost. 10.00 sätter vi oss ner vid bordet jag och Casper och DÅ vaknar Tilda. 10 minuter senare var hon täckt av gröt. Allt var som vanligt igen. Men då kom ju nästa tankeställare... Hur fasen gör man med sömnen mitt på dagen för henne då?? Hon har ju sovit två timmar längre en normalt... Då kan man väl säga att hennes middagsnapp på två timmar var inbakad där.... eller?? Vi får se.
 
Det händer mycke i mina barns utveckling nu. Även i min. Kanske inte är så kul för barnen alla gånger men... jajja, vi börjar med barnen. Vi har fått ett antal tips på hur vi ska träna olika ljud med Casper och detta kämpar vi på med. Vet inte vem som blir gladast, jag eller Casper, när han säger fler och fler ord riktigt när vi tar hjälp av det där hjälpmedlet! Sen har Tilda börjat tycka det är kul att upptäcka omvärlden med djurljud, bilar, lastbilar, böcker och annat stimulerande. Hennes bok med djurljud är favvosen nu och hon har börjat härma me, låter riktigt roligt! När vi åkte hem i bilen från affären så åkte vi förbi en hage med hur mycke kor som helst, vilket Casper tycker är festligt. "Titta kosssssoooooor" Ja , titta så många. Lycklig Tilda pekar mot korna och hennes mamma börjar raskt härma kossan med flertalet "muuuuu" efter varandra. Då utbrister Casper "Titta tåååååååg!!" Ja titta, tåg! Och genast ser jag ett mycke förbryllat uttryck i min dotters ansikte typ; va fan, vaddå tåg? pratade vi inte om kossor?? 
 
Väl hemma inser jag hur duktig min tös är på att ta instruktioner. man behöver inte ryta ajja på henne hela tiden utan pedagogiskt och bra be henne lägga tillbaka den förbjudna tingesten och stänga skåpet/luckan/korgen/lådan efter sig. Efter en sån instruktion tittar Tilda allvarligt på mig, sätter pekfingret i luften och säger "ajja". Haha! Ja precis. Fasen, det var inte lätt att hålla sig för skratt då!
 
Även jag håller på o tränar här hemma. ja visst med löpningen men jag har ju börjat i det där jäkla bandet och nu klinkas det för fullt på pianot och sjungs mest hela tiden... till mina barns förtret.... Dom är inte den mest engagerade publiken. Har även gett mig på att eventuellt sjunga en liten truddelutt i bandet... Spela kan jag göra... inför folk... inga problem... sjunga... shit... d e jobbigt. Men men, nån gång ska man över den där jäkla tröskeln. Frågar min sambo lite snällt igår om han inte har lust att lyssna lite, säga om det låter ok eller för jäkligt. Ett negativt svar, ingen sång. Nog lika bra, haha! I alla fall var nog barnen lättade!
 
Nu har Tilda gett mig svar på hur vi ska göra med sömnen idag. Hon har gjort samma sak två gånger inom loppet av 55 sekunder och båda gångerna gjorde det lika ont i munnen så nu sitter hon mitt på golvet, gråter och tycker synd om sig själv... Hon åker i bingen. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0