Födelsedag

Igår var det min födelsedag. Firades med pompa och ståt, orkester på morgonen, frukost på sängen, servad hela dagen, fina presenter och god mat på kvällen..... eh nej.... Men jag hade en rolig dag framför mig.
 
Frukosten avlöpte som vanligt med protester och skrik ifrån Tilda innan hon var nöjd med vad som serverades. Det enda som var liiite ovanligt var att det stod en paj i ugnen. Jag hade ingen vaniljsås hemma men det skulle jag lösa på något vis när jag lämnade barnen hos deras farmor och farfar. Jag skulle nämligen iväg o repa med ett band för första gången den här dagen. Och dagen till ära skulle jag ha me lite paj, tårta var det sagt från början men nä, d hade jag inte tid med. Problemet nu var att hitta nån jäkla vanlijsås snabbt som attans, började redan bli sen....
 
Slänger in barn, prylar, vagn och paj i bilen. Far iväg till svärmor som jag kan me och fråga om hon kanske har ett paket vaniljsås jag kan knycka. Naturligtvis, räddaren i nöden har det mesta när Terese har planerat liiiite dåligt. Halleluja! Vaniljsås fixad, mot Varberg! Möter upp med den enda bandmedlemmen jag känner och åker med honom dit. Ja, jag var liiiite nervös. Eller rätt så asanervös. Nej inte riktigt, men nästan. Hade jag inte behövt vara. Mellan 11 och 15 skrattade och käftade jag med fyra underbara grabbar som jag kommer stortrivas tillsammans med. Hyndan är tillbaka....
 
Sen hämtades barnen och hem för att fixa taco. Fyra tjejer skulle komma hem och förgylla kvällen. God mat, rövin, och samtalsämnen som städning, småbarn, studier, jobb och kräkkatastrofer avhandlades. Vi hann även med o spela lite spel. 
 
En underbar dag med många skratt, härlig humor och relativt snälla barn. Hela dagen avrundades med kräk på axeln. Ljuvligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0