Drömmar

Tittade på en riktig "feel-good"-film igår och började reflektera över mina egna drömmar.
 
Man har ju en hel del drömmar, små och stora. Vissa drömmar sträcker sig inte längre än en vecka framåt. Kanske inte är så för alla men för mig är det så, allt är lixom inte självklart utan man har små dröm-steg längs vägen. Vissa drömmar är stora och kanske ouppnåeliga, men dom finns där. Några drömmar har ändrat sig längs vägen för att passa in i ens livssituation. Några drömmar har man slopat helt, det kommer aldrig att hända. Några drömmar borde slopas, men man vill så gärna, så de ligger kvar i bakhuvet och gnager ibland, trots de omöjliga faktorerna runt omkring.
 
Jag tycker det är härligt att ha drömmar. Det är ett sätt för mig att hålla mig motiverad. Vissa kanske kallar det mål. Ja ok, men det låter finare med drömmar ;) Jag tycker också det är skönt att reflektera över att jag faktiskt har fått nya drömmar, det är inte bara ett gäng man har fått slopa, utan man har hittat nya drömmar, nya trösklar man vill ta sig över.
 
Så va drömmer jag om?
 
Jag vill driva en butik. Inte nödvändigtvis äga den.
Jag vill åka till Kolmården me ungarna utan att behöva bry mig om att jag får leva på knäckebröd de nästkommande halvåret.
Jag vill ta steget o våga sjunga i en mickjävel, sen ska bandet få se på fan.
Jag vill gifta mig.
Jag vill resa till Afrika på safari.
Jag vill klara 21 km på 1:55:00
Jag vill se mina barn ta studenten, gifta sig, och få egna ungar
Jag vill ha ett dygn med 36 timmar.
Jag vill ha ett färdigrenoverat hus.
Jag vill få tid att följa me ut o jaga
Jag vill bli hundförare i skogen.
Jag vill åka till Leksand
Jag vill fjällvandra.
Jag vill åka på skidresa.
 
Ja, som ni märker, både små och stora drömmar, vissa drömmar kan jag bara slänga i papperskorgen - de kommer aldrig slå in, men nä, de här drömmarna små som stora, lätta som svåra, håller mig igång. Va drömmer ni om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0