Vilken skit-dag

Ja, den har inte varit dålig på några vis men full av ... eh... ja skit.
 
Ja ni fattar, känsliga läsare... lämna sidan.... nu...
 
Trots en jobbig natt med förkylning och känningar av kruppen på Tilda så fick jag sova länge på morgonen, tack för det. Klarade morgonbestyren hyffsat, inga större fighter. Vi begav oss ut med hundarna. Vi skulle titta på lastbilarna idag. Promenerar iväg, Casper skulle gå själv. Hundarna får gå och nosa där det passar, dvs där jag inte behöver plocka upp om dom sätter sig. Vad jag inte räknar med är att en hund helt sonika ska sätta sig vid vagnen när vi står o tittar på lastbilarna... mitt på vägen uppe på viadukten... eh jaha... hade den här hundägaren med sig några bajspåsar?? nä... va gör man? Man brukar kunna sparka de åt sidan eller pilla iväg det med en pinne men jag tror inte att fordonen som svishade förbi nedanför hade blivit så glada över den påhälsningen på vindrutan... så det fick ligga... en lite hög.... mitt på vägen... alldeles allena... kändes asadumt... men men, va gör man? 
 
Lunch intogs, Tilda la sig, jag o Casper gottade oss i solen i trädgården. Tilda vaknar och följer med ut, nakenfis naturligtvis. Lite olyckor får man räkna med, men nakenfis måste hon vara. Värme och blöjja är ingen bra kombo... Jag går på toa. När jag är färdig hör jag casper "Näe, Tilda, USCH!!" Fan. Det riktigt knyter sig i magen. Skyndar mig ut för att få väck hundar från eventuella katastrofer. Det var inte hundarna som var problemet. Tilda hade gjort ifrån sig på altanen... och undersökt det... med fötterna... och med händerna... troligtvis försökte hon ta bort kladdet från händerna genom att "torka av" det på magen.... myyysiiigt. Problemet nu var själva organisationen och minimera kladd. Stängde inne hundarna och ute Casper. Bar in Tilda i duschen. Bar ut henne in trädgården. Såg till så barnen höll sig borta från altanen och sen började projekt skurning med hundarna instängda i huset.... Jag överlevde... Altanen är ren... Inga hundar fick festa loss på något opassande och Tilda hölls ren resten av utevistelsen... Men va man får uppleva som mamma.... 
 
Nog skitprat. Sitter nöjd efter en löptur på 13,5 km. En skål jordgubbar blev belöningen.... toppat med mjölk.... och socker... haha, GOTT!!! Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0