Vilken onsdag!

Det var längesen jag hade så mycke energi som höll i sig hela dagen! Hela dagen började med att vårt hittepå med Tildas pyjamas verkar funka! Ni som kanske mot all förmodan har missat detta dilemma så har alltså Tilda börjat kränga av sig pyjamasen och sen sett till att sprida blöjjans innehåll i sängen. Pga ett missöde när jag krängde på pyjamasen i becksvartet när jag skulle köra hem me ungarna från Dalarna, så kom jag på att prova sätta pyjamasen ut o in på henne. Det verkar funka! Sen började vi lite raskt med frukost direkt efter uppstigning (annat idag då jag började me blogg istället...). Sen gick vi ut me hundarna direkt innan det blev för varmt. Det var dock redan asavarmt o hundarna flåsade sig runt rundan. Annat med matte, powerwalkade så gott det gick med vagn och hundar i värmen. Besvikelsen var dock stor då både hästar och kossor var i annan hage. Ja asså JAG blev väl inte så besviken, Casper blev. 
 
Vi slängde in hundarna i hundgården och stack iväg och handlade. Jag var på shoppinghumör. Vagnen blev full. Men det är ju bättre att mamman lägger sin shoppinglusta på matvaror än annat skräp... eller?? Ja det blev en dyr runda i alla fall och det tog tid att packa in allt. Sen var det pannkaks-göra som stod på schemat. Tilda fick en skål med vatten och en visp som hon fick ansvara för medan Casper tog hand om den riktiga smeten. Observerar ni att jag inte har hunnit bråka med Tilda ännu??
 
Efter maten hamnade Tilda i säng, jag och Casper städade av golvet. Sedan förbereddes kvällsmaten. Har nu gjort mitt livs första coleslaw och den blev riktigt god! Dutti Tette. Sen baxade ja in ungarna i bilen och for ner till getinge till mamma och mormor. DÄÄÄÄÄR hann jag äntligen me min första kopp kaffe för dagen.... och den andra.... och den tredje.... äntligen... Höll på o dö lite grann där på förmiddagen men jag klarade mig och tog igen det ordentligt ;) Ungarna plaskade i barnpoolen. Inget bråk. Mamman nöjd. 
 
Hem till ett nästintill färdigställt kvällsmål, var bara dukningen som fattades och den hamnade på altanen. Där satt vi och bara njöööt i ett par timmar. Vilken dag!
 
Idag var tanken hundpromenad, rörmokare, stranden. Hundpromenaden får dock flyttas till kvällen. Rörmokaren dyker väl upp någon gång mellan 7 o 4. Och idag, IDAAAG, har vädret bestämt sig för.... regn... kyss mig där bak. Det har varit fantastiskt fint väder i flera veckor men idag när jag har förberett mig och tänkt dra iväg med ungarna till stranden, dåå sätter vi in lite regn. Ja asså, det har inte börjat regna än men det är molnigt värre. Det blir en hemmadag idag och stranden i morrn.... Så idag lär jag nog bråka lite mer med Tilda.... Men vi börjar med frukost.... och kaffe.... för det hinner jag jäklar i min låda me idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0