Städdag

Hade verkligen ingen motivation till att städa idag.... verkligen ingen alls... drog ut på det... segade med frukosten... drack två koppar kaffe i soffan... sen hade jag lixom inte mer att sinka tiden med. Det var bara o sätta igång. Igång med Nanne på ordentlig volym, gav Casper en trasa, Tilda en våtservett, hundarna åkte ut i trädgården, sen satte vi igång. När jag väl började fann ambitionen inga gränser. Skulle bara göra d o d o d o d också... Helt plötsligt var klockan halv ett, fasen, ungarna behöver nog ha mat i sig. Fram med mat och i sen i säng med Tilda. Fortsatte röjjet medan hon sov till Caspers förtret. Han började bli lite lätt uttråkad. Fortsatte även efter att Tilda hade vaknat. Vid fem la jag ifrån mig städprylarna, insåg att jag får fortsätta i morgon och började med kvällsmaten istället. Jimmie tog hand om övervåningen när han kom hem. 
 
Efter mat och läggning stack jag ut på en liten joggingtur. Planen var 6 km lugn jogg, lämna av hundarna och sen lite backträning. Det blev 6 km tempo (avklarade på 30,44 min), lämnade av hundarna, passade på att ta ett toabesök och stack sedan iväg på backträning. 7 stigningar på ca 45 sek, lite "nedjogg" och sen var då milen avklarad på bättre tid än vad jag hade på stadsloppet.... trots tuffare pass....
 
Imorgon blir det barn-mamma-dag. Det har jag lovat. Dom fick inte mycke utav sin mamma idag så imorgon blir det vi-tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0