Principsak

Min träning är MIN tid. Jag kan ta me hundar på turerna men that´s it! Tränar gör jag själv.... fram tills idag.... Det är inte ofta jag ruckar på mina principer.... idag gjorde jag det....
 
Träningsdjävulen har tittat fram. Terese ska in i toppform. Ett crossfit-pass som Madde skickade till mig för ett par månader sen rotades fram. Värmde upp med en powerwalk med dubbelvagn och alla hundarna. Svettig o go satte jag sen igång i trädgården medan ungarna sparkade boll, grävde i sandlådan och retade sin mamma. Tilda skulle inte ha någon annan pinal i hela trädgården förutom mammas block där upplägget stod. Hon kunde fetglömma blocket. Casper ville sparka "rökare" till mamma när han hade tröttnat på att hoppa tillsammans med henne. Tilda ville krama mamma när hon hoppade "jumpin´jacks" som bäst. Hundarna tyckte jag var skitrolig när jag sprang mellan träden sidleds. Men jag tog mig igenom det, svettig och andfådd blev jag så nåt gav det ju. ;)
 
Sen hängde jag upp kläderna på tork, gjorde mat, slängde in ungarna i bilen, in till bvc, vägde och mätte Tilda, åkte hem o la Tilda, fixade i ordning logoped-korten till Casper, väckte Tilda, fikade och sen gjorde vi nåt mer jag sagt att jag inte ska göra.... Jag trädde på mig dom nu torra träningskläderna igen, satte på mig löpardojsen och drog ut med vagnen.... 7,7 ASAJOBBIGA kilometrar blev det. Casper hejjade på sin mamma och skällde på henne när hon gick i uppförsbackarna. Va fan, give me a break, d e ju skitjobbigt! Det var ingen riktig löparglädje men säkert bra träning. Hade ett snitt på drygt 6min/km. Det var ju mina små promenader som drog ner tiden. Annars höll jag ett 5,40-5,50 tempo i alla fall. Det är synd att inte kunna nyttja de dagar då kroppen känns bra för löpning bara för att man inte vill ha me vagnen. Nu har jag testat. Det funkar så nån gång i veckan får det bli så. För nu ska det tränas. Om tre veckor är det halvmara.... revansch....

Kommentarer
Postat av: Madde

härligt att de kommer till nytta! =) jag har fler pass som bara tar 15min man gör två övningar i 5min och sen bytar man till två nya övningar i 5min detta tre ggr. :D 15min aktiv träning. sen kan man ju jogga en runda innan eller efter om man vill de. ses ikväll LÄNGTAR!!

Svar: Vill jag ha!! Idag gör jag inte många knop, är rätt stel.... ÄÄÄÄLSKAR träningsvärk!!
Terese Wahrenberg

2013-07-30 @ 12:00:00
Postat av: Madde

Fan va najs! Ok ska fixa detta till dig kusin!! :)

2013-07-30 @ 13:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0