O så kom dagen

Ja så kom då den där dagen. Dagen då Tilda tog av sig en full blöjja i sängen. Stoltheten man då känner som mor, finner inga gränser. Jag har bara väntat på den här dagen då det är Tildas nya grej, att ta av sig pyjamas och blöjja i sängen på morgonen om jag inte är tillräckligt snabb upp... Jag kommer nog vara det hädanefter... Lyfte ner barnet i duschen, sanerade henne och plockade ihop lakan för dagens första tvätt. När man sen står och sanerar sängen kommer den där stoltheten över sin dotter igen. Jag känner mig så fantastiskt stolt över hennes framåtanda, envishet och uppfinningsrikedom... jag svär nästan ingenting medan jag står i pyjamas o skurar sängen. Det var PRECIIIIS det jag ville pyssla med den här morgonen när jag har sovit så fantastiskt bra i natt! 
 
När jag sedan kommer ner från min sängsanering och ser att hon har gått lös på det mesta hon inte får göra i vardagsrummet känner jag återigen den där stoltheten över hennes uppfinningsrikedom....
 
Ironin i det här inlägget finner inga gränser. Dags för kaffe!! ( <------ OBS! INTE ironi!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0