Hjälpreda, dans och skitmorgon

Gårdagen funkade riktigt bra faktiskt. inga större sammandrabbningar och Casper var bästa hjälpredan hela dagen. Han plockade i ordning skålar och leksaker, han hjälpte till o tvätta bilen, han tvättade sin cykel och han skurade trappan. Sen tyckte hans mamma att han minsann kunde cykla fram och tillbaka lite på gårdsplanen. Den lutar dock lite grann så när han skulle vända om blev det att han och gårdsplanen lutade åt samma håll. Jag såg att katastrofen skulle komma och försökte mig på att fånga upp Casper i fallet. Det ledde till att jag spetsade honom på min nagel. Ett ordentligt märke på armen blev det av mamma men inte ett enda av att han välte med cykeln. Bra där Terese.
 
 
På kvällen var det äntligen dags för dans. Jag hade inget bra flyt den kvällen. Jag bara trampade folk på tårna, försökte fälla en och annan på dansgolvet och provade även på att svinga upp en armbåga i huvet på min danspartner. Han stod dock pall för mitt fäktande och hotade istället med att putta in mig i en stolpe när jag snurrade ut om jag inte var snäll. Jag fogade mig och fortsatte istället med mitt oskyldiga trampande på tårna.
 
Det blev sent men en relativt tidig morgon. Lät Tilda vara kvar i sin säng medan jag tog en dusch. Det verkar faktiskt som om hon låter liberos up&go sitta uppe hyffsat länge. Jag insåg dock efter duschen att den inte orkar me de laddningar Tilda lägger på morgonen och åkte likt förbannat på att sanera barn och säng nu så här på morgonkvisten. Mamma ren, Tilda ren, sängen ren, första maskinen tvätt igång och nu jäklar ska det bli frukost och kaffe! Jag vägrar att låta detta bli en skitdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0