En aktiv helg

Stadslopp. Det där jäkla stadsloppet. Det förföljer mig lite grann. ETT år har jag haft en bra tid. Resten har jag bara gått in med inställningen att ta mig runt, gärna under timmen. I år åker jag dit småstressad, en förkylning kvar i kroppen, varmt, ja det var bara att acceptera att det inte skulle sättas några rekord idag. Under 55 fick jag vara nöjd med. Travade på bra första kilometrarna men insåg att det här tempot skulle knäcka mig, drack vatten och drog ner på tempot. Tyckte bara det var pest. Men när det är en kilometer kvar tänker djävulen i mig "nu är det nästan bara backar kvar, där är du GRYYYM, kom igen!" Hornen kryper fram. Hamnar brevid en annan tjej när det är två backar kvar, henne ska jag om, jajjemen, förbi. Hamnar brevid en annan tjej i sista backen. Sista svängen, upploppet, raksträcka, nu jävlar. Börjar spurta, tjejjen hänger på, skriker på henne "NU KÖR VI!!!". Hon springer förbi med hästakliv, jävla brud, men trött o nöjd kom jag i mål. Det var inget bra lopp, men förutsättningarna var inte bra heller. Nu har däremot djävulen krypit fram i mig och inspirationen är skyhög. Prinsens minne (21km) om tre veckor, då jäklar. Revansch.
 
Makadam-körning idag. Mor min tog hundar och ungar på en promenad medan jag, Jimmie och Janne kämpade på med att köra upp makadam i deras slänt. Vi såg till att hålla uppe vätskebalansen med lite öl och karlarna såg även till att hålla strupen blöt med jäger. Efter lite näringsintag och ett par kärror till var vi färdiga! Nöjda! Fint blev det! En dusch kändes väldigt lockande. När jag insåg att det låg en död fluga i min bh förstod jag att duschen inte bara var lockande utan en nödvändighet.
 
Nu ska den här träningsdjävulen ta några djupa andetag, tryna in och ladda batterierna. I morgon börjar Camp Terese. Tre veckors hårdträning. Ska tamigfan klara 21 km me bravur ÄVEN om det är 30 graders värme ute, här ska jäklar i mig svettas!

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack, tack underbara ni, för att ni tillbringat en hel dag med förälder, svärförälder, styvfar och hundar! Tack för hjälpen!! Och jag njöt verkligen av att ha hand om barnen en stund! Jag fixade det!! Låter inte klokt, men du vet vad jag menar. Älskar er alla ❤❤❤

Svar: We löve u 2!
Terese Wahrenberg

2013-07-28 @ 23:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0