Vissa saker

.. som man läser bara stannar kvar i hjärnbalken. man kanske inte kommer ihåg ATT man faktiskt läst det men informationen har lagrats och färgar av sig på vilka beslut man fattar och på vilka sidor man ställer sig i en diskussion. jag har blivit idiotförklarad för min ståndpunkt i "vargdebatten" (det köper jag, alla tycker vi olika) men att skaka på huvet åt mig och tycka att jag är knäpp som inte ville låta Tilda sova ute när vargen var i Morup, det har faktiskt gjort mig arg. jag skiter i att man tycker olika, det är bara roligt, hur kul hade världen varit annars lixom, men att skaka på huvet och skratta åt en och hävda att jag har FEL när jag är orolig.... elakt... Läs detta och låt mig vara hur nervös jag vill, det drabbar ju inte er, men idiotförklara mig inte.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hade jag haft barn hade jag resonerat precis som dig...resonerar faktiskt precis likadant med mina småglin till hundar...ALDRIG att jag hade släppt dom i samma skog som en Vargfan! Det finns en anledning till att dom blev utrotade en gång i tiden och inte fan var det för att dom var så GÖLLIGA

Svar: huvet på spiken!
Terese Wahrenberg

2013-01-27 @ 14:35:08
URL: http://lifeofhoff.wordpress.com
Postat av: Lotta

Det gäller att vara källkritisk när man läser information. Den händelsen som står beskriven i länken som du la upp ovan har ändrat version många gånger. Det är absurt att känna rädsla inför att vargen ska äta upp dina barn. Det handlar inte om att jag är elak utan om att jag är realistisk.

Svar: Här och nu är jag inte rädd men skulle jag bott i närheten av ett revir i Dalarna exempelvis hade jag varit orolig för djur o barn. Hade man väl lärt sig leva med men inget jag hade kunnat skaka av mig helt. Det är möjligt att den har ändrat version men det finns så många andra incidenter som jag tycker visar på att vargen är långt ifrån så skygg längre som den har varit förr, enligt mig för att det helt enkelt börjar bli för många och de som går ur flocken hamnar då bland folk. Nej, det påståendet har jag ingen faktabas till men det skiter jag i. Tyck du det är absurt men välj dina ord så det framgår vad du tycker i vargfråga och inte att du kritiserar person.
Terese Wahrenberg

2013-01-28 @ 08:11:40
Postat av: Helene

Det är ju bara att konstatera, att man hade ALDRIG förlåtit sig själ, om olyckan hade varit framme! Varför i helvete utmana ödet? Jag är för vargens berättigande här i vårt land, men inte hade jag placerat ut mina barn som lockbete!

Svar: Hehe, nej onödigt o chansa när den är riktigt nära ;)
Terese Wahrenberg

2013-01-28 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0