supermorsa....eh nä...

Idag har jag ett riktigt bryt. Alla känslor som betyder "jag vill inte!!" väller fram! En tuff natt igår och en alldeles för tidig morgon idag sätter sina spår på tålamod och ork. Jag är dessutom inne i en period där jag inget hellre vill än att börja jobba, komma ut, träffa folk och så är jag "instängd" här! Missuppfatta inte. Mina barn är underbara. Tilda är dock en liten terrorist och det är inte en gång om dagen hon får sig lite smäll på fingrarna utan väldigt väldigt många gånger. Nervbanorna är nog inte färdigutvecklade i hennes lilla huvud för hon gör om samma "fel" bara några minuter senare.
Casper däremot är inne i världens goaste period och vill ha mycke kramar och gos. Ger jag han så gääärna. Det är skönt att bli påmind ett antal gånger om dagen att det finns annat o göra än att fixa en massa, nämligen kramas. När han på sitt lilla småbarnsspråk säger "jag älskar dig" smälter man ju som smör i solen.
Så jodå, den här klagande mamman älskar sina barn. Men jag är så trött på att gå hemma. Samma visa dag ut och dag in. Hundar, handla, städa, leka, en satans massa "ajja" och diskussioner som går till den intelligensnivån så dom handlar om huruvida det ska vara gröt eller yoghurt till frukost. Sorry, men jag är inte den mamman som tycker det är roligt i längden och vissa perioder känns det värre än andra... Men nu gott folk ska jag titta på "Djungelhjul", dricka kaffe och sitta under filten med min son, sen ska vi ut i kylan o promenera och inspektera varenda kott-fan, för det är vad min pojke vill!

Kommentarer
Postat av: Helene

Puss på er under filten!

2013-01-11 @ 15:31:30
Postat av: ulla bengtsson

Härligt och läsa om Er, man glömmer tid o rum.

Hoppas vi ses snart Kram o puss till er alla.
Mormor Ulla

Svar: Va roligt att kunna glädja lite. Klart vi ska ses snart! kram!!
Terese Wahrenberg

2013-01-13 @ 12:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0