Städning

Städning i ett hem med tre hundar och två småbarn. Kan vara lite rörigt och lite problematiskt...
 
Hundarna åker ut i hundgården, problem solved.
 
Barnen.... det stora barnet har vett att hålla sig undan, typ sitta i soffan framför tv:n som inte hörs över allt oväsen från dammsugaren eller följa order som morsan skriker ut över dammsugedånet "GÅ O SLÄNG DETTA I TVÄTTKORGEN!!" Sen om man hittar det i tvättkorgen eller toaletten lite senare har smärre betydelse så länge det var spolat innan ;p 
Det mindre barnet är dock fortfarande fascinerad över att mamma far runt som en tetting, dånar o skriker. Hon (Tilda, inte mamman) är dock placerad i sin gåstol så hon inte är ivägen mer än nödvändigt. Då går alltså köket och matrummet bra att städa av. När man sedan ska dammsuga i vardagsrummet blir det lite bökigare. Det var undanplockat överallt för fem minuter sen men nu får jag lik förbaskat putta saker framför mig när jag dammsugar, vägrar att plocka eeen gåååång tiiiill.
Det blåser från dammsugaren, vilket är hemskt roligt så hon är inte långt ifrån den. man får alltså se till så att man inte gör världens krock med Tilda när man drar dammsugaren efter sig, vill ju inte orsaka wiplash i onödan. Får svinga sladden över och runt om gå stolen när jag sen ska ta mig ut i hallen.
Torka golven är heller inte helt lätt. Det är också tydligen väldigt intressant. men långt skaft på moppen löser det mesta, jag står på ena sidan av gåstolen och moppar på andra sidan :thumbup:
Färdig!
Går in på toaletten för att byta på Tilda och själv sätta mig på toa. Moment ett går relativt bra. Moment två (jag ska sitta på toa) är svårare när Tilda är på golvet. Badleksaker, pottor och blöjjor röjs runt med. Av 40 blöjjor är nog bara fem kvar i paketet innan jag har hunnit kissa färdigt... Tar med Tilda ut i köket och ska fixa kaffe till mig... Då ser det ut så hääääär....
 
Bra att du städade mamma lilla....

Kommentarer
Postat av: Helene

Du e för go! Och det är så himla roligt att läsa dina bloggar. Och du, det är ju i alla fall rent.... :)

Svar: Roligt att det är roligt ;p Meningen är ju att få folk o le lite :D
Terese Wahrenberg

2013-01-10 @ 11:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0