Släkt o vänner

Ibland händer det saker som skrämmer en.
 
Ibland händer det saker som får en att värdera det man har, väldigt högt.
 
Ibland händer det saker som får en att fundera över vilka man kan lita på och inte. 
 
Ibland händer det saker som får en att inse vilka som finns där för en när man som mest behöver det, och inte. 
 
Igår blev jag rädd.
 
Igår kände jag hur mycke min familj betyder för mig.
 
Igår funderade jag över vilka som stod mig närmst.
 
Igår kände jag vilka som skulle finnas där för mig, både bland släkt och vänner, när jag skulle plocka upp telefonen och väcka någon stackars jäkel mitt i natten för att be om hjälp. Jag var bombsäker på att den som svarade skulle hjälpa mig. Jag vet även att alternativ 2, 3, 4 och 5 också hade gjort det och jag hoppas att dom vet att jag hade hjälpt dom om dom hade bett mig om det mitt i natten. Det gick ett par signaler och personen ifråga svarade lite sömndrucket men var det några problem? Icke. Hjälp fick vi och tacksamheten är enorm.
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Gumman, jag hoppas du vet, att du hade kunnat ringa hit oxå! Kram till er alla. Gott, att allt löste sig till det bästa!

Svar: Jajjemen, det visste jag. Det var det praktiska dagen därpå som gjorde att det inte blev första valet, men nog vet jag det alltid!
Terese Wahrenberg

2013-01-24 @ 17:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0