PMS

En skön morgon med en lugn frukost. Vädrets makter talar dock om för oss att vi inte ska åka någonstans idag. En halvtimme senare lugnar sig vädergudarna och jag tittar ut på den mysiga, blaskiga modden som täcker våra gator... Bestämmer mig för att vi ändå inte ger oss av någonstans. Alltså ingenting inbokat för dagen. Dagen blir ändå fylld av stressfaktorer när man har en niomånaders som skriker för full hals och klänger sig fast vid ens byxben... dock bra träning. När lilla damen väl sover en liten stund så kopplar jag och Casper av med att spela lite spel sen drar det igång igen när lilla damen som styr huset för tillfället, vaknar. Lite lunch intages, en promenad me hundarna utförs och sen in igen. Är sååå trött på det här huset nu... Och Tilda skriker... vid mitt ben... hela tiden... jag väntar otåligt på att Jimmie ska komma hem o lösa av. 
 
Jimmie kommer hem till den härliga atmosfären av en pms-stinn sambo och skrikande liten dam, bara goa Casper som glatt säger "HEEEEEJ PAPPA" och rusar fram med en kram i högsta beredskap. Jag samlar ihop mig, byter om och åker iväg så snabbt jag bara kan. 
 
Väl på gymmet längtar jag efter att få lyssna på min träningsmusik och köra slut på mig själv i ett tufft intervall-pass. Ack vad jag bedrog mig. jag tänkte inte på att när jag har pms så blir det automatiskt så att det mesta motarbetar mig så mycke det bara går. Mitt underbart, vackra, röda telefonhelvete bestämde sig för att det minsann inte gick att köra någon sådan spellista idag. Min underbart, vackra, vältränade, pms-stinna kropp bestämde sig för att skrika rätt ut att den inte klarar ett tufft intervallpass idag. Förbannat. Körde ändå ett rätt så effektivt pass där på löpbandet som kroppen tyckte var okej men gick ändå därifrån med en känsla av att jag hade blivit snuvad på konfekten. Hem igen, in snabbt i duschen och sen försöka samla mig för att bemöta den skrikande lilla damen som förgyller sin dag med att snora ner mina byxben.... Nu sover båda barnen... Behöver jag säga att mina fötter ligger på soffbordet och nej, det är inte kaffe jag har i handen... Det är rött och har en något högre alkoholhalt än vanligt svart kaffe.... Go kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0