Pedagogik och effektivitet

Ja, det är ju drömmen i en småbarnsfamilj. Idag har inget av det infunnit sig i det Wahrenberg-Holm:ska residenset. 
Det hela raserades egentligen redan inatt. Kvart över tre kom Casper instapplandes. BORDE gått in med honom me en gång men jag ORKADE bara inte utan hivade upp honom i sängen. Dålig sömn när sonen ligger brevid = huvudvärk nästa morgon. Den ackompanjerades med Tildas vansinniga skrik som ökade för varje gång jag försökte roa henne med nappen och hennes plingande mobil istället, ville bara vila liiiite till. Hon ville helt enkelt inte ligga kvar hur gärna jag än ville det...
Kvart över sju klev vi upp. Huvudvärk, mensvärk, trött - say no more.... Satte Casper på toaletten och bytte blöjja på Tilda och slängde ut hundarna för en kissning. Sen kröp jag ihop under filten i soffan... i typ fem minuter... Tilda var INTE nöjd. Bara o börja med frukosten. Så fort Tilda inte är nöjd med någonting skriker hon. nej, hon gråter inte, hon SKRIKER. AAAAAAAAAAhhh lixom. Gällt. Högt. Enervrerande. Jag skriker tillbaka "TYYYYYST" eller "TILDA, SLUTA nu"... pedagogik på hög nivå. Casper vågade inte säga ett pip, han märkte att mamma inte var på något strålande humör direkt. Till slut var frukosten intagen och lugnet la sig något. Effektiviteten saknades dock fortfarande och mamma lilla hamnade i soffan igen med en kopp kaffe. Kunde ändå inte åka och handla nu för djuraffären skulle inte hinna öppna innan jag var klar då. En perfekt anledning och dyka in i boken en stund medan barnen var mätta och nöjda.
 
Alltså, ingen pedagogik och effektivitet hemma hos oss idag! Vi klarar oss ändå ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0