Jobbe

Nio månader kvar... en hel graviditet... sen ska jag vara ordentligt trött om kvällarna, känna vardagsstressen, gå upp i ottan för att gå med hundarna, stressa till dagis, serva människor som kanske beter sig som skit hur jag än gör, försöka pressa in lite träning i schemat och lyckligt slutkörd äta kvällsmat tillsammans med familjen. Ja, jag längtar till jobbet. Jobbet ger en även lite extra klirr i kassan, vilket helt klart hade behövts den här månaden... 
 
Granen har slängts ut idag. Kände att jag och granen var rätt så lika i det tillståndet vi båda befann oss idag. Risiga, fällperiod, vätskebrist, begagnade, färdiga. Men den såg ju tjusig ut INNAN jag hade lirkat bort kulor, glitter och belysning. Precis som jag gjorde efter duschen och med en fräsch outfit nyss påtagen. Nu har uppsättningen av håret gått åt fanders, de obligatoriska småbarnsförälder-fläckarna finns på axlarna och i ansiktet och hundhår.... så nu ser jag alltså ut som granen gjorde när jag hade klätt av den.. Fräsch och vacker som en nyponros i morgondaggen. 

Kommentarer
Postat av: nonstop

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men ok med lite ironisk inställning haha.... helt klart

2013-01-06 @ 00:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0