Hemmajobb och aktivering

Det är inte lätt när det är lov för lille Casper. När han är på dagis 15 timmar får man en herrans massa grejjer gjorda under dom 15 timmarna. Tilda kräver ju inte någon större aktivering ännu. När Casper är hemma på loven går allting oftast mycke långsammare då jag försöker vara någon typ av supermorsa, klona mig själv och reda ut att få gjort sysslor samtidigt som Casper ska aktiveras med spel, måla, diska etc. Ofta knackar det dåliga samvetet på, att jag borde stänga av den fyrkantiga barnvakten nu, jobba mindre och aktivera ungarna lite, för att inte tala om de stackars hundarna. Men vissa saker måste bli gjorda. I dag fick Casper så snällt hjälpa till. Tänkte att det tycker han bara är roligt. Det får ta den tid det tar istället. De två första grejjerna var roligt. Den tredje grejjen tröttnade han snabbt på och mitt glättiga "kom Casper och hjälp mig! Jag klarar det inte utan din hjälp"  blev till ett bestämt "Jo, Casper, nu hjälper du till!". Får trösta mig med "Lika bra han lär sig i tid". Vi satsar på barnarbete här på loven....
I morgon kommer belöningen för Casper. Då blir det vallarna tillsammans me "momo"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0