Vänner

Det är underbart med vänner som man har haft länge, som känner en utan och innan och bara finns där trots att man inte har så mycke kontakt under året. Igår fick jag äntligen till en tjejkväll med en sån vän. Vi har varit vänner sen mellanstadiet och har hållt kontakten hela tiden, inte mycke , inte ofta men man vet att hon är bara ett telefonsamtal bort. Goaste Anna och jag delade en flaska vin, åt taco och tjötade non stop i typ fem timmar. Sen kanade småbarnsmamman in i koman ;) Vaknade vi sjusnåret, klev upp vid åtta, började diska och tog mig sen lite frukost och bara slappade tills det var dags att ge sig av hemåt och hämta barnen hos farmor och farfar.
 
Efter en liten joggingtur (knäont hindrar mig från långa turer) fick jag lunch hos svärmor och sen bar det av hemåt med barnen. Efter en lugn kväll och förmiddag kliade det i fingrarna och energin höll på o spruta ur öronen på mig. Så jag dyngade ungarna i säng för middagslur, tog en dusch, sen blev köket städat, tvätten upphängd, ugnen skurad och kaffebryggaren rengjord. Mycket nöjd med utfört arbete och sitter med en kopp kaffe i soffan, bara en liiiiiten stund till innan stora barnet ska väckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0