Pedagogik på hög nivå

Pedagogiken har inga gränser här hemma. Supermorsan är igång på allvar....
 
 
Tilda har fått smäll på fingrarna x antal gånger, Casper fick springa upp på sitt rum med en högröd mamma vrålande efter sig och hundarna har naturligtvis känt av den något instabila ledaren och därmed försökt ta mer plats än nödvändigt. Ja så mamman här hemma har flippat ett antal gånger idag.
 
Tilda sover nu och jag o Casper satt o mysade länge efter mitt utbrott där jag fick förklarat varför jag blev arg och bad om förlåtelse för ett onödigt utbrott. Min älskade pojk förlåter alltid mammas små synder och vi är kompisar nu igen men det dåliga samvetet knackar på axlarna hela tiden. Sånt utbrott jag fick idag har jag inte haft på länge och det är totalt onödigt, det hjälper inte utan skrämmer bara min stackars pojk. Måtte det dröja länge innan det blir så igen. Efter tre år borde jag ha lärt mig att det inte går att pressa min son till någonting men idag kom "suck-it-up, just-do-it!!"-mamman fram, tålamodet tog slut. Sånt händer men f-n va man känner sig usel. Så nu ska vi gosa under en filt till Lejonkungen medan terrorist-syster sover en stund ;)

Kommentarer
Postat av: Kika

Maries Mamma har lärt mig när när jag kände dåligt samvete gentemot Viktor o Karl att det är viktigt att alla känslor visas i hemmet glad, ledsen, arg, förbannad mm detta för att förbereda barnen att lära sig att stå på egna ben ! Casper lär ju sig jättemycket av detta även att kunna be om ursäkt ! Kram till världens goaste Tettemamman du är fantastisk p alldeles underbar!!!!!!

Svar: Tack goa du! Snart ses vi igen!!
Terese Wahrenberg

2013-02-18 @ 21:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0