Något hektisk dag

Ut me hundarna direkt efter frukost. På rundan fick jag kvitto på vilket jaktämne Lystra är. Hon stod o nosade i diket när det stöttes upp en hare två meter bakom henne. Bella stod o darrade frustrerat i kopplet och Casper gastar "HAJE HAJE HAJE!"  medan Lystra fortsatte "lukta på blommorna", hade ingen som helst koll på att ett byte stack iväg... Nä hon trivdes bättre där, där hon kunde lukta på eh... bajs troligtvis...
 
Sen packade jag in ungarna i bilen o iväg vi for o handlade. Det flöt på snyggt ända fram till slutet. Vi skulle ta en påse till och där var en familj det inte flöt lika bra för, Casper förlorar då allt fokus och börjar vanka runt och tittar me stora ögon på den här familjen med dom lessna barnen. Min telefon ringer, försöker fiska upp den och göra mig hörd bland barnskriken, sliter tag i Caspers arm för att dra undan han så han inte fäller den stackars mannen som försöker ta sig runt den skrikande familjen och min zombieliknande son med sin rullator. Avslutar kvickt samtalet och taxar sedan ut från affären.
 
Hemma blir det diskussioner om vem som skulle äta pannkakorna och vem som skulle äta makaroner. Vi löste detta stora problem och packade sen ut oss i bilen igen för att åka ner till mormor Ulla. Där vankades semlor och total lycka för Casper. Han får semla, russinkaka, Ullas odelade uppmärksamhet och RUSSIN! En mycke lycklig Casper bestämde sig för att här skulle han minsann sova över nån dag!
 
Hem, fixade paj och sen började jag min joggingtur till Christian. 8,2 km på 45 min med ett ömt knä. Mycket nöjd. En fantastiskt glad Casper rusade in till Christian, gapade "ATTIS!!" och fick äntligen ge honom paketet vi hade hjälpts åt att slå in. 
 
En stolt och nöjd mamma sitter nu med fötterna på soffbordet o sambon sover i soffan brevid. En bra dag. En något hektisk dag. En lyckad dag. En ROLIG dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0