Lekdag

Idag har det varit Caspers dag (än så länge). Han har suckat bedrövat varje dag den här veckan när jag har sagt att vi ska gå ut o gå med hundarna så idag fick Casper välja vad vi skulle göra och så fick hundarna rasta sig på annat sätt. "DAGIS!!" hm, sportlov..."Nä, gubben, dagiset är stängt nu. Du ska dit på måndag! Ska vi leka på Vallarna i stället?" "JAAA!!" Så vi packade ihop oss efter frukosten (och mitt heliga kaffe) och iväg for vi till lekplatsen. Tilda sov som en stock så jag kunde lattja runt ordentligt med Casper vilket jag helt klart hade energi för idag. Vi blev dock lite hindrade av all is men lyckan var stor när Casper satte sig på en gunga och jag satte mig i samma och vi gungade högt högt högt tillsammans! Det var längesen jag gungade! Jag blev rent yr. Det var en kille brevid oss som gungade också och han ansåg ju naturligtvis att dom skulle gunga likadant. hans mormor var lite tveksam "Jag vet inte om jag får plats där" "Jojjemen, det är en viljesak!" gastade jag skrattandes (kan jag aldrig hålla tyst??), fasen va härligt det var att gunga! Stackars mormodern fick så snällt knö sig ner i gungan men vi skrattade gott tillsammans där vi gungade me våra pojkar!
Sen bar det iväg mot stockarna och stubbarna där vi skulle gå balansgång. Casper gick först medan jag höll honom i handen. Därefter var det min tur, då fick Casper hålla mig i handen och visa vilken stubbe jag skulle gå till. Goa unge, han tog sin uppgift på största allvar så hans klumpiga lilla mamma tog sig runt hel ;)

Kommentarer
Postat av: Helene

Ni e väl bara för goa! Önskar att jag varit med. Fanns det så stora gungor??? Jag har förberett för resan till Annette; handlat lite och funderat lite på kläder. Inte så noga, jag har blivit beordrad städning, diskning och iordningställande av gästrum, så det blir nog nåt gammalt urtvättat. Kram på er!

2013-02-22 @ 13:48:08
Postat av: Kika

Så underbart härligt o det där med att aldrig va tyst låter ju jättekonstig ...... Kul Att ni haft en fantastisk dag det lever man gott på läääännnggge! Längtar efter er kram

2013-02-22 @ 20:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0