Byt sida

Är du känslig mot bajs-, kiss-, kräk- och tampongsnack??? Byt sida.....
 
 
Vi ska på kalas ikväll. Då planerar jag upp dagen så gott det går.
Förmiddag: trötta ut Casper så han sover middag
Eftermiddag: Gör i ordning allt och alla för kalas...
 
Det börjar bra. Vi tar en sväng med hundarna för att sen packa in oss i bilen och åker iväg till Vallarna. Väl framme inser jag att jag glömde skötväskan hemma... jajja, det går nog bra ändå.... lyfter ut Tilda ur bilen och inser att det inte har gått bra överhuvudtaget... men vad ska man göra? Efter drygt en timme är vi hemma igen och jag ser katastrofens verklighet. Det har läckt utanför blöjjan och overallen kan jag inte tvättat då fodret är lite trasigt på insidan... jaha, bara o gilla läget...
 
Casper ville sova utan blöjja. ja, visst. Efter en stund vaknar han till där uppe o gråter... sängen var blöt. Jajja, bara o avbryta min nagellacks-stund (Tilda sov för tillfället också) och ta tag i "händelsen" där uppe. Får med mig lakan och lessen Casper ner. Får sedan med mig lakan ner till tvätten men glömmer dock kläderna i duschen *suck* Jajja, får tvätta en tvätt till sen innan vi åker.
 
Tilda vaknar till och får kravla runt i köket lite medan jag packar ihop grejjer. Va fasen?? Har vi spillt så mycke mat på golvet?? Nädå, bara lillan som kravlar runt i sitt eget kräk... mysigt.... dom kläderna åker också in i tvätten...
 
Sen provar vi på något nytt. Tilda får bada medan jag duschar. Jag duschar alltså utan draperi då så jag ser henne hela tiden... Spa-känslan är...obefintlig. Fryser... men hur fasen ska man annars hinna allt?? Hoppar ur duschen och i samma veva börjar Tilda tröttna på att sitta i badet (efter sammanlagt 3,5 minuter). Kruxet är bara att det är DEN DÄR tiden i månaden. Och det är DEN DÄR DAGEN då det är så jäkla MYCKE! Måste prega in en ob snabbt! Slänger upp benet på toalettstolen, siktar, avbryter, får räta upp en kantrande Tilda som vill ur badet NU, upp me benet igen, siktar, fångar upp Tilda. Fan sitt still nu så jag får plugga igen!! Upp me benet, siktar och MÅÅÅÅL! Halleluja. Upp me ungen vira in i handduk (ja ni fattar rätt, mamma har inte fått på sig en tråd på kroppen.. jo en men den täcker ju inte mycke ;p )
 
Nu sitter jag här i alla fall och försöker andas lite innan vi ska iväg. Mitt "water marble" på naglarna gick åt fanders idag. Det är nog inte meningen att småbarnsföräldrar ska hålla på me sånt. Men två snabba lager med ett ljust lack har jag fått på i alla fall.. Tjusigt värre! Nu drar vi!

Kommentarer
Postat av: emilie

Skrattat så jag gråter!!! Tack! Du förlänge mitt liv ytterligare. Hihihihi!!!! :)

2013-02-01 @ 22:27:00
Postat av: Helene

Du e inte klok!!! Ha ha ha Men var inte Jimmie hemma å kunde hjälpa dig?

Svar: Jodå, hade han inte varit hemma hade jag inte hunnit hänga upp tvätten och slänga in en ny tvätt, sminka mig och göra sista touchen vid naglarna. Sen skulle ju han själv in i duschen innan det skulle bära av. *puh*
Terese Wahrenberg

2013-02-02 @ 11:24:17
Postat av: Monica WB

Underbara Terese DU gör min vardag med ditt skrivande..hahaha:=

Svar: Va roligt att kunna få folk o le trots att man inte är den vassaste kniven i lådan... kanske just därför folk skrattar åt en...hm... får fundera på den lite....
Terese Wahrenberg

2013-02-03 @ 14:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0