Ångvälten Terese

Ja nu har DEN Terese tittat fram me. Ångvälten som talar först och tänker sen. 
 
Det börjar lugnt och städat med att jag bjuder in mig själv att åka med på en utställning, för det finns väl plats i bilen?? Ja, åk du me Terese. Bra! Projekt fixa barnvakt dras igång... 08.22 idag. Bara där borde varningsklockorna ringa.... Tar fram svärmors nummer, hon jobbar ju nu! En snörvlande och rosslig röst svarar. Min svärmor var inte alls på jobbet utan ligger hemma sjuk, så även svärfar, för att mina barn som dom passade förra helgen hade smittat ner dom. "Hoppsan! Då blir ni väl glada för att jag frågar om ni kan passa dom lör-sön nästa helg!" *suck* Terese, allvarligt talat, va tänker du me?? Nä jag är inte den vassaste kniven i lådan. Svärmor hade inget uppskrivet den helgen så bara barnen var friska kunde dom ställa upp...
 
Nu en timme senare sitter jag i soffan och undrar hur jag tänkte där... vem gör så?? Jajja, nu ska jag proppa i ungarna mängder av c-vitamin och bara be till gudarna att dom inte drar på sig något när vi är i Dalarna... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0