Telefonsnack

Den stora hemligheten med att hålla Tilda från att göra massa dumheter är att heeeela tiden aktivera henne och vara me. Det funkar lixom inte att sitta o dricka kaffe några längre stunder, då börjar hon göra en massa hyss, allt hon vet att hon inte får göra, det ska göras när man dricker kaffe, pratar i telefon, diskar eller lagar mat. Men ibland måste man lixom göra de här små detaljerna i livet. Som idag.... I dag ringde jag Telia. Alla vet hur lång tid det kan ta... Det går ju bra så länge man väntar i kön, då kan man ju aktivera barn samtidigt. Värre är det när dom sen svarar o ska försöka ge en något disträ och halvt om halvt hjärndöd småbarnsmamma support....
 
"Om du tittar på ditt modem, va är det för märke??" Ut genom grinden, låser den, rusar upp för trappan, kollar märket, rabblar det och ner igen för att låsa grinden igen som Casper har öppnat.
 
"Om du tittar på sladdarna, sitter den och den i där och där" Fan, genom grinden igen, upp, kollar färger, japp allt e rätt. 
 
"Om du drar ut den funkar telefonen då?" Fan, drar ut sladden, springer ner, hämtar telefonen, plockar ut trasan ut Tildas mun, genom grinden och upp igen. Nej, den funkar inte.
 
"Om du kopplar basens sladd dit och dit, händer nåt då?" Faaaan. Ner igen, kopplar loss basen, lyckas trassla ut sladdarna ur blomman, sliter med mig basen, genom grinden "MAMMMAAAAAA, tissssaaaaaa!!" Kissa i blöjjan då!, Upp med basen till modemet, kopplar och kopplar, nej det händer inget. Ett skrik på nedervåningen får mig att springa ner igen för att ge Tilda en åthutning samtidigt som jag lyssnar till  mina supportalternativ.... lite lätt disträ.... Samtalet avslutades utan att jag var ett dugg klokare, bara svettig och irriterad. Joggingturen i eftermiddag känns rätt överflödig....

Kommentarer
Postat av: Madde

Gratis motion se de så "bonus pass" ;D

2013-12-09 @ 16:25:12
URL: http://trningstokig.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0