Supermorsan

Den här supermorsan har ibland inga gränser.
 
Det blev en skön myssöndag med bad på Klitterbadet. På hemvägen blev det McDonald´s... den här veckan också... till Caspers stora förtjusning. Men jag kan ju inte baaara ha mysdag, jag måste ju vara lite effektiv också. Så direkt efter Tildas middagslur tryckte jag in barnen i bilen igen och drog till Varberg för att fixa julklapp. Mellanmålet fick barnen så snäll äta i bilen...
 
Ja nu sätter den igång på allvar. Julveckan. Det är nu allt måste klaffa. Det är den här veckan allt ska hinnas med, förberedas, allt för att den 24:e ska bli så vansinnigt fantastisk och rolig. Började planera jobbveckan igårkväll när jag skulle sova. Så gör lixom jag... börjar ladda när jag ska koppla av o sova ;p Ställde klockan på halv åtta och la mig sen för att fortsätta planera. Man är som mest skarptänkt när man ligger med huvudet på kudden på kvälle... hm... tja... i alla fall. Halv åtta ringde klockan och jag snoozade som vanligt. Hjärnan börjar planera igen. Inser då att jag ställt klockan lite tokigt. På något sätt ska jag reda ut att göra mig i ordning, göra barnen i ordning, få i alla frukost och ta oss till dagis på mindre än en timme.... hur tänkte jag där?? 
 
Far upp ur sängen, får med båda barnen ner, klär på dom, klär på mig, spacklar nyllet med blixtens hastighet och slänger fram frukosten med en jonglörs skicklighet. Lyckas till o me få lite mysfaktor och tänder ljusen. Gulligt. Sen vräker supermorsan bort skitiga tallrikar igen, borstar tänderna på mig o barnen så tandkrämsskummet skvätter likt vattenmelonen Långben försöker äta varje jul på deras husvagnssemester. Båda barnen får på sig ytterkläder och med Tilda under armen och bilnycklen i andra handen rusar vi ut och hoppar in i bilen. Väl på dagisets parkeringsplats nyser Casper så två långa "skosnören" hänger ur näsan på han. Äh, vi torkar det inne  på dagis. Nej fan, kan ju inte låta han gå in sån. Rotar runt i mina fickor. Den här jackan har minst hundra fickor och jag hittar allt från bindor och plånbok till kvitton och läppsyl men inget papper. Va fan, det ligger nästan alltid nåt på golvet i bilen. Rotar runt bland skräpet. Inget papper där. Tittar under Tildas stol. Jajjemen, där låg ett... hm... tja... det var ju inget nytt papper direkt men det fick bannemig duga. Supermorsan är igång igen.
 
Jajja, barnen kom till dagis och jag kom i tid till jobbet. Kampanjvaror åkte väck och fram åkte julskyltningen istället. Julveckan - bring it on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0