Motiverad

Tänkte sprungit en sväng idag men den hårda blåsten tryckte bort det sista som fanns kvar av min motivation för dagen. Istället blev det en powerwalk med två av jyckarna. Då blåstes skallen rent ordentligt och min motivation för träningen började vakna igen. Viljan att få kontroll på mitt matintag kom fram igen. Viljan att sätta upp mål med min träning kom fram och en plan började ta form i huvet. Mitt första delmål är 10km på 50 min när jag springer ensam. Har klarat det med draghjälp, nu ska det gå utan den hjälpen. Men jag behöver tydliga träningspass då för att hålla fokus och motivation upp. Så, träningsidioter, nu behöver jag er. Jag behöver tips, ide´er, förslag och pushar från er. Bra tips på träningskalender kombinerad med matintag? Bra tips på träningsupplägg? Bra tips på sidor med träningsprogram? Bra tips på hur man ska tänka om intervall- och distanspass? Bra tips på korta, intensiva styrkepass som kan göras utan redskap i naturen?
 
Kom igen nu! Hjälp mig med motivationen och bomba mig med förslag! Skriv här, skriv på fb eller till min mail [email protected]

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är inte bra på löpning men korta snabba intensiva pass är ju typ sånt som jag sagt till dig innan vet inte om du har kvar de vi skrev?
Välta stockar i skogen. :P hoppa över pinnar/rötter , armhävningar,. De passen 5 x 3 är bra kör två övningar i fem min typ upphopp, utfall sen byter du till öööö två andra i fem min ja osv :)
Hoppas de hjälpa lite kan fundera och se om jag kommer på mer. Utegymmet på Friskis är grymt men klart långt för dig att ta dig! Kramar!!

Svar: Jag hittade papprena igen! Det gäller nog banne mig att plasta in dom på jobbet och lägga på ett säkert ställe... dom är lixom lite för små ;) Hoppa över rötter var ju ett bra tips! Tänkte inte på det! Kan nog hitta en schysst kombo me dom passen vi skrev upp! Nu jäklar!
Terese Wahrenberg

2013-12-02 @ 18:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0