Vardagslyx

Ja idag har det blivit lite vardagslyx, med ett litet hallelujamoment.
 
Dagen började tveksamt med två lite gnälliga barn som gärna satt i sin mammas knä och mysade. Inte mig emot!! Så länge det inte är värre med dom än va det var i morse så myser jag gärna en stund ;P Dock började de repa sig bägge två med lite frukost i magarna. 
 
Sen började vardagslyxen ramla på. 
 
Jag fick en kaffekompis efter frukost.
Jag fick en promenadkompis efter kaffet
Jag fick lunchsällskap.
Jag fick (håll i er nu) handla ENSAM!!! Halleluja!! Dock är det lite förvirrande. På väg in till stan var jag nära på att utropa "Titta Casper, tåååååg!" när Öresundståget susade förbi. Just det, ensam i bilen. Upp me volymen på radion!! 
 
Väl framme vid affären skulle det slängas glasflaskor... åtta bärkassar... pinsamt... hello, alkotös!! Men ingen var där, kunde slänga ner flaskorna ifred utan att känna mig som en alkoholiserad småbarnsmamma ;) Det är lite tillfredsställande att slänga ner glaset i dom där iglosarna och riktigt höra hur de kraschar där på bottnen, hahaaaa lixom!
 
Sen var det pantning, inte lika många kassar, inte lika pinsamt.
 
Sen skulle jag handla... själv... flera gånger var jag nära på att börja prata högt för mig själv vad jag skulle hämta härnäst. Det var även väldigt mycke plats i vagnen och jag fick skanna själv... inte helt oangenämt! Och sen var det bara att skicka iväg ett litet sms när jag satt i bilen igen så var kaffet klart när jag kom hem.... och bajsblöjjan bytad! 
 
Tack mamma, för en skön och avslappnande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0