Det går i ett

Ja igår var sanneligen en effektiv dag. Bara medan Tilda sov hann jag vika tvätt, hänga upp tvätt, olja trappan och måla naglarna. Hon sov en timme. För övrigt var det en dag med ännu mer tvätthantering, promenad med hundar, inhandling och ett kort träningspass. Sen var det dags för damen att göra sig i ordning för Ramshall!!
 
Ramshall var varmt, asasvettigt och skitroligt. Har ni gnussat? Det är lixom ingen jättehit vid normala temperaturer. Det är inte alls mysigt när det är asavarmt och asasvettigt. Man dansar ju panna mot panna. En smidig förutsättning bara där är ju då om man är hyffsat jämnlånga. Sen bryter det då fram lite svettdroppar som inte direkt stör utan ger lite extra glid på pannorna bara. Men är det asavarmt och asasvettigt så blir det inget "smidigt glid". Det blir snarare ett typ av vattenfall. Är man då också liiite kortare än killen så rinner ju hans vattenfall över på mig... ner i mitt ansikte... lite som ett mänskligt stuprör... Råkade ut för detta igår. Tack o lov dansade människan som en Gud och tog på en på ett sätt så man bara smälte som vax i händerna på han... Han fick svettas hur jäkla mycke han ville på mig.... Så tänkte jag första låten. När vi kom in på andra foxen började jag lite lätt få kallsupar och tackade snällt för dansen och sprang till närmaste handduk så fort låtarna var över. Där kom nästa problem. Dels att se. Svett i ögonen är asajobbigt. Sen att försöka torka ansiktet utan att smeta ner nyllet med sminket man hade för avsikt att ha runt ögonen, inte på kinderna... Tur att han dansade bra....
 
Jag överlevde. Kom hem. Såg till så Jimmie kom upp ur sängen, lyckades somna, sov ett par timmar innan det var dags att gå upp o fixa frukost. Det bästa med att ha dansat på kvällen så är frukosten dagen efter. Man har ju lixom inga depåer kvar i kroppen, man är vrålhungrig! Gröten smakar aldrig så bra som efter en rejäl danskväll!! 
 
Nu förbereder vi oss för Diggiloo. Jimmie sover på soffan och jag skriver ut låtar! CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0