Det fanns en plan

Ja idag fanns det en plan.... frukost, kaffe, springa, lunch, Tilda-sömn, Vallarna, kvällsmat, go natt.
 
Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig.
 
Tilda började med att visa sitt rätta jag direkt på morgonen. Vi var alltså tillbaka i systemet "Mamma-kan-inte-gå-på toaletten-utan-jäkelskap-händer". Vi börjar med att jag vänder ryggen till min lilla dotter medan jag håller på o brer mackorna. Vänder mig om lagom för att se Tilda hälla ut en skål med havregryn o vatten över golvet. Skickade ut båda ungarna väldigt fort från köket. Resten av frukosten kom fram utan några större bekymmer. Dock skulle det krånglas under tiden. Vattenflaska åkte i golvet, smörgåsen skulle geggas in ordentligt i håret, gröten skulle man äta med handen och squeeeeza den ordentligt så den sipprar ut mellan fingrarna... Behöver jag säga att det var Tilda som hade de här fasonerna för sig?? När vi sitter o äter frukosten mullrar även åskan in och himlen öppnar sig. Listan blir alltså typ frukost, kaffe, springa, lunch... osv. Istället målar vi med vattenfärg (kritor till Tilda, ville hålla lite förstånd kvar i mitt huve) och sätter i pluppar i sån där hålig tavla. Tilda kunde ju naturligtvis inte nöja sig med sin igen utan skulle ha Caspers. Ska bli intressant o höra hur hon beter sig på dagis sen....
 
Vid ett obevakat ögonblick försåg sig lilla damen med en persika också. Möter henne med den gigantiska persikan i munnen, hon tittar på mig, tar persikan ur munnen, håller den med båda händerna, vänder sig om och springer järnet. Hon ville ha persikan.... Tittar på köksbordet. Tydligen så var den första hon tog inte god, den låg kvar på bordet med bara en tugga tagen... Den fick Casper ;P
 
Lunchen intogs och Tilda fick gå och lägga sig. Så sprack de minsann upp! Men blåste en del. Kände att det var skönt i blåsten även om det var varmt. Vi drar ut på springtur. Vi hoppar Vallarna för hundarna måste ut i vilket fall som, då kan vi lika gärna springa. Sagt o gjort. Vi smörjer oss med solkräm, trär på träningskläder och drar ut. Alla hundarna hänger på bra i fyra km, sen blir det lä. Kikar ner på den gamla fyrbenta tanten vi har. Hon är jättevarm. Börjar gå och vid första bästa vattenpöl stannar vi till, där lägger sig alla hundarna ner och dricker. Inget mer springande här så länge det är lä. Vi stannar till vid varje vattenpöl och sköljer nosar och mungipor. Tilda var inte nöjd över fartändringen men hon fick så snäll foga sig. När det var en km kvar hem kom vi ut i fritt blås igen och kunde springa hem sista sträckan. Bad i balja för barnen och ofrivilligt duschande för hundarna väntade när vi kom hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0