Viljornas kamp

Ja, en viljornas kamp har redan hunnit utspela sig i det Wahrenberg-Holmska residenset. De envisas kamp. Ja, det var jag och Tilda som tog en omgång... Klockan sex i morse.
 
Jag är väldigt trött på att hon vaknar och fem minuter senare är hon vansinnig för att ingen är hos henne, när hon egentligen borde somna om, hon äääär ju trött. Enligt mig i alla fall. Och Casper behöver få sova vidare, vilket han inte gör om jag går upp. Så här ska banne mig läras in att hon får klara sig själv en stund på morgonen. 
 
Så som sagt, strax innan sex var hon vansinnig. In, gav nappen, la henne, tillbaka till sovrummet där Casper sov gott i min säng, stängde dörren, lät det gå en stund och sen samma visa igen. Tre gånger. Sen hade hon somnat om. Haha! 1-0 till mig! Det gäller att gå in i kamper man tror sig kunna vinna. Ett nederlag den tiden på dygnet hade jag inte fixat. Fem över halv sju sov hon och halv åtta vaknade hon igen och då hade Casper också hunnit vakna. Lagom. 
 
Nu ska mamma lilla morna sig med lite wordfeud här i soffan innan det är dags för frukost och en vända in till stan.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ett litet tips; Släng in lite morgonleksaker i spjälsängen när hon ABSOLUT inte vill sova längre, samma leksaker varje dag (barn är ju vanesaker ;)) byt ut leksakerna då och då! Ger mamma 1-2 timmars extra sömn :-D Detta är ett tips från den något kontroversiella Anna Wahlgren (det funkar) kanske inte den mest stabila morsan..men va fan me 9 ungar borde hon ju snappat upp ett o annat ;)

Svar: Det funkar inte! På Casper gick d men de går inte hem hos terrorist-Tilda...
Terese Wahrenberg

2013-04-30 @ 08:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0