Verkligeheten

Efter att ha befunnit mig i teknik-världens dimmor i nästan 1,5 dygn var det dags att återvända till verkligheten. Barnbidraget ramlade in idag så det var dags att fylla på kyl, frys och skafferi. 
 
Morgonen började dock som vanligt. Tilda testade sin mor heeeela tiden. Jag bara längtade efter att få komma hemifrån. Tanken var en snabb fika hos Becka innan shoppingen på Coop skulle ske. Jag hade en något FÖR positiv tanke att jag skulle hinna handla innan lunch så jag slapp åka in två gånger. Promenerar en snabb sväng med hundarna. Dock blev den inte så snabb då vinden tog vår fart och så skulle vi inspektera vitsippor, plöjjande traktorer, fiskmåsar, lärkor och andra roliga vårtecken. Lite "sen" tryckte jag in hundar i hundgård och barn i bilen, så skulle det bära av. En blick på bensinmätaren gör att jag helt plötsligt blir väldigt religiös och börjar be till Någon om att ta mig ända in till stan utan bensinstopp. Jag blev bönhörd. 
 
Väl framme hos Becka springer Casper in o leker direkt och vi mammor sjunker ner på varsin stol i köket medan Tilda är platsad på golvet (glömde buren, en jäkla miss) med lite egna leksaker så grabbarna fick ha sina ifred. Skönt att prata med en vän så där på förmiddagen, slappnar av, lutar mig tillbaka, då.... KNAAAK!!! Ja jäklar, stolen gav me sig! Alla ni som nu ser en Terese ramla ner med röven i backen och armar och ben i en enda härva, er kan jag göra besvikna!! HAHA!!! Det knäckte bara liiite i ryggstödet. Nä ok, inte så lite, ryggstödet rök av... 
 
Jajja, jag klarade mig med livet i behåll och efter att ha pratat strunt, livets upp- och nergångar och barn så packade vi ihop oss för att handla. Vi kom hem, grejjerna fick stå kvar i bilen, vi åt lunch, Tilda hamnade i vagnen för sin tupplur och Casper satte sig för o måla. Då skulle man börja packa ur bilen och hämta in hundarna. Hundarna springer in och hallen fylls sen av blöjjor, hundmat, ytterkläder, tulpaner och bärkassar me mat. Sen inser man att man har lixom bombaderat hallen med prylar så man knappt kommer varken in eller ut... Vart fasen börjar man? Men bara tanken på den kopp kaffe som komma skall efteråt gör att effektivitets-morsan ploppar fram igen och löser situationen snabbt o effektivt samtidigt som hon sätter Casper i arbete att plocka upp alla skålar och alla leksaker som Tilda har vräkt fram.
 
Nu, kaffe till mig och disney till Casper!

Kommentarer
Postat av: nonstop

Ja ha hur känns de att va ett teknikunder ? har du kommit fas med den snart .
De blir lätt än vana och sen blir det som de blir.!
Men det är väldigt kul att leka med.

2013-04-19 @ 16:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0