Teknikens under

Ja, nu är den här. Min nya telefon. Avin kom igår och så fort Jimmie kom hem slängde jag och Casper oss i bilen för att hämta mammas paket. Casper passade på att visa upp sina snygga begagnade jympadojjor som han springer jättefort i. Expediten var mäkta imponerad och konstaterade att såna skor ville hon också minsann ha! Under mitt vakande hököga fick Casper äran att bära mitt efterlängtade paket.
 
Väl hemma kommer man till den punkten att starta upp telefonen. Tänkte att nu ska jag banne mej göra det här sakta och metodiskt och läsa igenom noga steg för steg så inget blir tokigt. Det är inte lätt när man har småbarn i huset. Vänta tills dom har lagt sig finns inte i min värld. Dessutom ville jag ju bara starta upp den, ladda den, inte börja leka me den me en gång. Men se, även det är lite klurigt när man har hjärnan på 73 saker samtidigt. Mitt i villervallan av sladdar, plast, tejp och kartonger i soffan kommer Tilda och vill hjälpa till. Till slut lyckas jag reda ut laddare, sim-kort, minneskort och telefon. Prega i och sätt igång! öööh...?? inget händer.... väntar lite.... AAAaaah, batteriet måste nog i också... *suck* Det gick MYCKE bättre me det i.
 
Sen var det paus för att göra lite mat.
 
Sen... SEN skulle jag ha över kontakterna från min andra telefon. Äh, det är väl bara o göra som jag gjorde förra gången med bluetooth?? Näpp, gick inte. Gick tillbaka till mina broschyrer och se där stod det hur man skulle göra! Funkade det?? Nej. O nu alla tekniksnillen, låt bli att tjafsa med mig hur man mer kan göra, jag lägger över dom en efter en för hand! Punkt! För det gör mig inte irriterad! Det tar bara liiiite längre tid....
 
Små trevliga efterlängtade appar hämtades hem så nu kan jag både spela, skicka mess och ringa med min telefon! Nu har jag nog kommit på ungefär hur den funkar *puh*. Nu ska jag in på det där Facebook o rota runt... Men jag får nog ta det ikväll när jag kan sitta och pilla med datorn själv... utan barn.... och har Jimmie till hjälp.... va fan har jag gett mig in på?? 

Kommentarer
Postat av: nonstop

Ha ha då är du uppkopplad nu alltid.

Svar: Njaa...inte än... De e lite klurigt
Terese Wahrenberg

2013-04-18 @ 15:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0