Snillen

Det är då bannemig inte några snillen jag har haft i linan idag. Den enda som nådde fram till klöven var Lystra. Både Bella och Lova bröt jag och gick o hämtade klöven för. Det blev ingen klövlek där inte, inte när man bara tramsar runt utan koll. Blir ett litet spår för Lova i morgon i skogen tänkte jag, kanske lättare där än på svemfyllda åkrar....
 
Irriterad gick jag in för att ringa ett samtal till säljaren som lovade mig nytt abonemang och ny telefon i början på mars. Pratade med dom innan i veckan och som idag skulle den utlovade alltså ha dykt upp, men icke. Irriterad och uppeldad slog jag numret, satte på handsfreen och drog igång med att skura ugnen samtidigt. En supertrevlig tjej fick sig en skrapa och en nyare telefon utlovades som kompensation istället. Tack för det. Rätt person på rätt plats lugnade Terese något och en ny telefon är utlovad till nästa vecka... Vi får väl se.... 
 
En produktiv dag med spårläggning, spårning, matlagning, ugnsskurning, dammsugning, nagellacksmålning och kaffedrickande. Nu är jag nöjd. Tänker luta mig tillbaka tills Tilda vaknar, ta en kopp kaffe till och sen när Jimmie kommer hem är det meetime på slingan i Långås. Ska svettas i backarna där har jag tänkt. Sen är det samkväm hos Christian med Johan och Pia. Jag och Casper ska då smyga in till Tira och snegla på hennes bebisar! 6 små söta blev det igår morse, så våra doggar får inte följa med på kalaset ikväll. För att säkert inte såra deras känslor för mycket så har jag inte sagt att vi ska till deras kompisar ikväll. Skvallra inte för dom är ni snälla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0