På kalas med Tilda

Ja det är en så mastodontstor grej så det förtjänar ett eget inlägg. 
 
Det var kalas hos Felix igår, hennes jämnårige halvkusin. Brukar vara fantastiskt roliga kalas för ungarna - Casper leker me sina jämnåriga halvkusiner och Tilda med sina. Bra o komma till hem som redan är barnsäkrade, man lixom bara kan släppa in ungarna utan att behöva oroa sig. Så har det varit hela tiden där. Ändå tills Tilda kom....
 
Hon ska ju bara stoppa ALLT i munnen. Det gjorde aldrig Casper. De andra barnen gör inte så heller. Vilket gör att lekrummet är fullt av kvävningsrisk-saker. Vilket gör att Tildas föräldrar inte får sitta still speciellt mycke.... Som om det inte är nog bara att tänka på att få med sig säng, pyjamas, välling, ombyten, blöjjor, sippflaska, nappflaska och annat livsnödvändigt så ska man tänka på att hålla ungen vid liv hela kvällen också... 
 
Matandet är en historia för sig då hon spottar ut allt man ger på sked. Man får lägga det i små klumpar framför henne så hon stoppar in det själv... På pappersduk.... Det är hål i den där Tilda satt.... 
 
När Tilda har ätit upp tittar jag på min egen tallrik, lite mat hade suttit fint. Hm, tallriken är kladdig... och tom... jag har alltså på något sätt hunnit få i mig mat.... jaha... den var säkert god också....
 
Sätter ner Tilda på golvet och helvetet börjar. Jag sätter mig på en stol en bit från bordet med mitt glas i handen så jag kan ha uppsikt över vår lille terrorist. Får resa mig ideligen för att styra upp hennes bravader eller för att gå o kissa med Casper.  Efter en stund tar Jimmie över cirkusen och jag sätter mig o pratar. Så fortsätter kvällen. Vi håller koll i skift.... Underbart att vara på kalas.... med Tilda.... 
 
Vi åker hem vid niosnåret, 1,5 timme efter läggdags för Tilda. Gött, nu sover hon väl liiite längre i morgon bitti i alla fall.... nej det gjorde hon inte... och hon såg till att väcka Casper som nog gärna hade mornat sig en stund till....
 
Terrorist-Tilda
 
Och som hennes morfar sa: Hon kan ju allting själv redan! Jag har ju inte lärt henne nåt!!
Ja....fantastiskt....
 

Kommentarer
Postat av: Kika

Denna härliga Goa unge ALLTID på G o glad ps. Älskar dig pussa dina godingar

2013-04-06 @ 18:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0