Lördag

Tristess.... tristess.... samma sak vaaarje daaaag.... speciellt nu när Casper har påsklov. Annars är hans "lediga" dagar våra mysdagar och de andra tre dagarna är "to-do-dagar". Nu är det samma sak vaaaarje daaag. Alla dagar är mysdagar där man får baka in alla måste-grejjer. Så tjatigt. Jimmie hade jätteroligt åt mig för att jag bara kunde se så uttråkad ut. Inte svårt alls faktiskt. Han följde med ut med hundarna så det hände något "ovanligt" i alla fall.
 
Klockan ett skulle jag vara på Falkenbergs Brukshundsklubb för mentalbeskrivning på Lova. Kul. Kallt som fan. Kul. Nej, jag var inte alls laddad. Men väl där, fan va kul det är me hund! 
 
Lova försökte av hela sitt hjärta att skrämma bort de läskiga spökena som närmade sig men det blev lite för mycke för damen. Annars tyckte hon det var en annorlunda och kul runda att gå. Den där konstiga typen 40 meter bort som ville att hon skulle komma o leka, hon fick sig en rejäl diss men annars var det rätt spännande. Lova kröp direkt ihop bland lite mjuk inredning i bagaget och la sig o sov efter avklarad runda. Matte kom hem med ny energi, tog ner tvätt och började fixa med mat. Inget kul på tv, la mig uttråkad klockan nio och läste en bok istället.
 
Ny dag, nya tag! Golv ska läggas och jag o barnen flyr fältet till våra kompisar i Tröingeberg istället! Kaffe till mamma och bus till Casper. Tar med en bur till Tilda tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0