Inte som alla andra

Nä, jag är ju inte riktigt som alla andra... speciellt inte som mamma.... men jag har rätt roligt! Jag är nog en person som kan vara lite svår att orka me eller så har man jätteroligt ihop. Tänker ofta tillbaka på en tanke en tjej tänkte när hon såg mig "Oj, henne kommer jag aaaldrig bli kompis med", lite som en rysning i hela kroppen. Men vi gick i samma klass och bodde grannar hela gymnasiet, umgås fortfarande, jag är modder till ett av hennes barn och hon är det närmaste en bästa vän jag kan komma. Så är det nog med mig, allt eller inget... så är det nog i o för sig med det mesta jag gör...
 
Det skulle vara en relativt lugn dag. Skulle baka det sista på förmiddagen, hämta Casper och sen dricka kaffe hela eftermiddagen. Ja viiiisst. Allt eller inget! Strålande solsken! Underbart morgonväder! In o baka?? Aldrig! Gick en promenad med hundarna efter dagislämningen och kände sen ett trängande behov av att grejja i trädgården med en gigantisk blåsa i näven som följd... Skyll dig själv när du inte tar dig tid o hämta handskar. Ja men Tilda kunde ju vakna NÄR SOM HELST! Då var man ju tvungen att ha hunnit så långt som möjligt! Ingen tid o hämta handskar!
 
Sen kom den minut som Tilda vaknade och jag fick raskt rafsa ihop skiten och avsluta det jag höll på me. In o baka med dig Terese. Skulle bara fixa lite drömmar och rulltårta idag. Började med drömmarna, lätta.... Dom ska numera döpas om till "Bryt-drömmar" då jag misslyckades liiite med planeringen på plåten och ungefär 25 av de 50 runda, fluffiga kakorna, blev en enda stor kaka... jajja. Är ingen riktig bak-mamma, men jag tycker det är roligt ibland och jag bakar hellre än bra...som man brukar säga. 
 
Sen var det då dags att fixa maten. Tilda hade sett till att roa sig själv medan jag "bakade" så det låg skålar, lock, brickor och underlägg i större delen av köket. Men bara man ser till att inte lyfta fötterna när man tar sig framåt, utan mer hasar fram, då går det bra. Det är när man lyfter på fötterna och tar ett kliv som det finns risk att man bryter benen. Jimmie håller på o bli tokig på det. Tilda nöjd = jag nöjd. Skit i Jimmie. Efter att ha hasat mig fram o tillbaka till mikron med våra portioner så sätter vi oss o äter. Många föräldrar bannar sina barn med "man sjunger inte vid matbordet". Fatta hur tråkigt det är att inte ha musik när man äter! Lite Roxette och Bryan Adams åkte på medan lunchen intogs. Tilda ÄLSKAR musik. Men ja, det ääär krångligt att stoppa in mat i munnen samtidigt som man försöker digga och klappa händerna. Men vi är glada båda två! Hade dock lovat mig själv att vara lite tyst under dagen för min hals är inte riktigt som den ska. Huuur många är vana vid att Terese är tyst??? Nä, det går ju inte. Måååste sjunga med lite. Satte lixom lite Lisa Ekdahl-touch på musiken eller Maja Gullstrand om ni så vill, lite nasal och hes röst. Snyggt i kombo me Bryan Adams måste jag säga.
 
Nähe, nu ska jag gå o se om rulltårta går att göra idag, vem vet, det kanske blir en bryt-tårta. Det kommer jag nog inte undan med lika lätt som bryt-drömmarna! O så lite kaffe me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0