Ett gott försök

Jag gjorde ett gott försök igår, att sköta min egen hygien. Ville bara tvätta av mig lite innan vi skulle ut. Går in med beslutsamhet i badrummet.
 
Tar av mig tröjjan och bh:n
"Mammaaaa, Tilda makalös" (min sons sätt att skvallra på Tilda när hon gör något hon inte ska...)
 
Klampar in i vardagsrummet och sliter väck Tilda från det makalösa hon gör
In i badrummet igen och sätter igång vattnet i handfatet.
 
"Mamma, jag bajsa" 
Casper öppnar barngrinden och hinner inte stänga den igen innan Tilda har hunnit igenom och upp i trappan. Lyfter ner henne och sätter in henne i vardagsrummet vilket ger upphov till arga gälla skrik.
 
Sätter igång vattnet igen. Casper sätter sig på toa. Jag hinner ta tvål i armhålorna och då säger Casper
"Ja, diddi" (Han är alltså färdig)
"Ja, men nu får du vänta tills jag är färdig"
 
Vaskar bort tvålen och torkar mig lite snabbt med handduken. Torkar Casper. Han går in i vardagsrummet igen. Jag öppnar deon och hör då att Tilda lyckats smita igenom grinden. Lägger ifrån mig deon, tar Tilda från trappan, lyfter tillbaka henne till vardagsrummet, vansinnesskriken hörs igen, jag går in och får satt på mig lite deo och parfym.... inga konstigheter....
 
suck
 
Idag fick jag dock tvättat mig innan barnen vaknade.... har inte hänt det senaste halvåret att jag har fått väcka dom.... men eh... idag hände det....

Kommentarer
Postat av: Kika

Det är ju då du ska ligga kvar o myyyysa fast att få vara själv på morgonen är oxå härligt minna att mamma alltid gick upp halv 5 för att få njuta sin kaffe o korsord innan vi kom upp o skulle till skolan!!

2013-04-17 @ 18:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0