Utmaningar

Det är inte bara målen man sätter upp i livet som är utmaningar. Som småbarnförälder och hundälskare  utsätts jag för diverse utmaningar mest hela tiden. Och Det har absolut inte varit brist på den varan medan Jimmie har varit i Jämtland.
 
Utmaning 1
Bara att få in rutiner på att klara allt ensam i två veckor var en utmaning bara det. Men jag och Casper hjälptes åt och klarade det med bravur. Helt klart mindre sammandrabbningar, gråt och skrik än vad jag hade räknat med. Att folk runt omkring hjälpte till med passning, trädgård, fika, sällskap och annat praktiskt, det gjorde ju helt klart hela utmaningen lite lättare att handskas med för mamma Terese.
 
Utmaning 2
Få allt att gå ihop rent praktiskt så vi kunde åka till Dalarna. Tack vare världens snällaste gammelmormor så kunde mamma Terese springa runt i affärer och leta efter en ynka jäkla sladd, helt utan bihang. Tack vare världens bästa Janne, och för att inte tala om hans arbetskamrat, så kunde jag dessutom åka upp med Tilda i framsätet!
 
Utmaning 3
Åka 56 mil norrut mot Leksand med två hundar och två barn i bilen, alldeles själv. Ännu en bilresa tackade jag Gud för den enkla uppfinningen, portabel DVD.
 
Utmaning 4
Klara av en sjuk treåring med "luftombyteshumör", en 4-månaders som sov illa på nätterna och två hundar som mer än gärna ville ha allas uppmärksamhet. Även detta klarades av med bravur. Allt tack vare passning av treåring på morgonen, frukost mer eller mindre på sängen, härliga promenader, vin och fantastiskt mysiga dagar med världens goaste familj. Tack Kika o pappa för all hjälp och peppning!
 
Utmaning 5
Åka 56 mil tillbaka hem. Tack Gud, återigen, för DVD:n. Även tack till alla kommuner med bra rastplatser med toaletter! Tack Mc donald´s för att ni har så tätt mellan era restauranger! Och en djup bugning till kaffeguden!
 
Och inatt kom Jimmie hem! Äntligen! Borde vara slut på utmaningar nu men nädå, det kommer en till....
 
Utmaning 6
Valp ankommer ca 19.00 ikväll... Då börjar nästa serie med utmaningar med kiss-o bajskatastrofer, en småbarnsmamma som sliter sitt hår när hon ännu en gång plockar bort avfall från bakdel på hund, söndertuggade leksaker och kräk till följd av dom.... Varmt välkomna att följa den resan och utvecklingen i den här bloggen!

Kommentarer
Postat av: Ulla gammelmormor

Välkomna hem igen, allt har ju gått bra förstår jag både med barn, hundar och sladdar och naturligtvis att Jimmie har lyckligt och väl kommit hem. Jag kommer när Ni vill ha hjälp och Ni är välkomna till mig, allt finns kvar nere på gården!!!! Puss och kram fr mormor

Svar: Jag lovar att höra av mig när det kör ihop sig eller när Casper skriker efter gaffelkakor ;) puss o kram
Terese Wahrenberg

2012-09-11 @ 10:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0