Trötta vovvar

En fröjd för ögat är sovande vovvar efter en mysig promenad. Det blev en promenix till fotbollsplanen.
 
Där fick Lova sig en dust med utställningskopplet som har varit avlegat länge. Även lite inkallning med ligg och stopp. Trodde inte för mitt liv att hon skulle klara stanna i inkallningen men jodå, ännu en gång överraskade hon mig med hur överdrivet smart hon är. Dock behöver vi jobba med positiviteten i utställningskopplet. Att ställa upp henne fritt är inga problem, men går jag ner på huk brevid och ställer upp henne eller rättar till henne handgripligen (låter brutalt men ni fattar hur ja menar) då blir hon låg med än gång, står perfekt med de fyra små men viker ner rumpan så hela ryggen blir diagonal. Men så leker vi lite och ställer upp oss utan att mina händer är med o korrigerar och då blir det jättebra. Träning träning träning.
 
Bella fick sig lite godisbitar efter snygga inkallningar och lite följ.
 
Lystra fick följa i koppel i olika tempon så hon lärde sig att inte dra bakåt i kopplet. Det gick jättebra och en fantastisk ögonkontakt hade hon! Även en inkallning på fem meter gick alldeles utmärkt. Nu ska kommandot "ligg" tränas in. Det var svårt...
 
Alla hundarna fick väl typ 5 minuter var, Lova lite fler men det var så det räckte för trötta är dom nu! En fröjd för ögat och jag måste säga att man känner sig rätt bra när man går med tre hundar och en syskonvagn och det bara funkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0