Paus

Det blev aldrig någon paus för mig igår med kaffe och lugn o ro. He--etet fortsatte hela eftermiddagen med en tjurig Lystra på promenaden, mat som skulle fixas i ordning och sen satte jag mig återigen o försökte få tag i Halebop. Tills slut ordnade allt upp sig, vi fick polisanmäla alltihop och medan jimmie gjorde det gav jag barnen mat. Sen kom Christian me alla sina vovvar, riktigt vovvekalas blev här. Stackars Tira fick dock sitta i Lystras hage med en krage om halsen, sydd är hon. Bea satt tillsammans med henne och Gry lekte med Lova och Lystra. Vi åt en god gryta tillsammans sen la jag Casper. Medan Jimmie satte på Tilda pyjamas försökte jag samla ork för att ta tag i all disk. Christian beordrade in mig i soffan och tog själv hand om disken. Underbara människa. En tår kröp fram i ögonvrån av tacksamhet. La mig i soffan och gosade ihop mig med Lova. Resten av kvällen spenderades i soffan med hundsällskap, goa grabbar och jaktfilm. Sen var det riktigt skönt att gå o lägga sig. Längtade riktigt efter att få somna så skitdagen tog slut så jag kunde börja om nyladdad. Hade svårt för att somna, fick sova några timmar sen drog Tilda igång, gav henne nappen, hon fortsatte, jag gav henne mat, hon somnade, jag la mig, somnade inte, Casper drömde, klappade om honom, jag la mig, somnade inte, Casper drömde, går in o känner att han är dyngsur... What tha f****?? Terese!!! IDIOT!!! Ett bevis på hur trött jag var igår, jag hade glömt sätta på Casper en blöjja.....
 
Jimmie hjälpte mig med att byta sängkläder o sätta på Casper ny pyjamas sen kröp vi ner i sängen igen. Svårt att somna men till slut så lyckades det. Fick väl sova till halv sju innan barnen drog igång. Hämtade in Tilda o försökte få henne o somna om. Lyckades. Då skulle Casper bajsa. Väckte alltså Tilda igen. La mig sen en stund till o Tilda somnade. Lova började pipa här nere... suck... jag låg i alla fall till åtta innan jag gick ner. Fortfarande lika jä*la trött men idag är det åtminstone liiiite semester. Valpen är iväg me sin husse!! Rena lyxen! Nu är det dags för en låååångsam frukost och en stoooooor kopp kaffe!
 
Tack igen Christian för igår!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0