kamp

En mors kamp med barn, hundar, teknik och packning. Den är lång, hård och envis.
 
Med två hundar i hundgården packade jag in barn och DVD i bilen för en resa till Halmstad. Här skulle jagas fatt i en dvd-sladd. Åker inom mamma, redan svettig och andfådd. Sladdarna hon hade passade tyvärr inte jäklar. Frustrerat sliter jag i tofsen jag sprayat i ordning med en halv flaska spray. Naturligtvis ryker gummisnodden sönder... Alla vet ju då att frisyer lixom NÄSTAN stannar i samma läge när man har haft så mycke spray i, dock ser det inte klokt ut utan en snodd som håller det helt på plats... Får göra något akut och lyckas väl något sånär med en 112-frisyr.
 
Åker in till mormor för att hämta upp kakor och ta mig en välbehövlig kopp kaffe. Laddar mentalt för att slita ungar in och ut ur bilen ca 52 gånger beroende på hur många affärer jag behöver besöka för att hitta en dvd-sladd. Slapp tack o lov det här företaget, mormor följde med och stannade i bilen med barnen så jag kunde springa runt som en yr höna själv. En mysig tjej inne på Teknikmakasinet räddade min dag och langade fram precis vad jag behövde, det blev alltså tre butikbesök innan Gud trädde fram, benådade mig och välsignade mig och sände mig den här ängeln.
 
Vi åkte sedan hem och efter mat och toabesök fick Casper nana kudden lite. Då passade jag på att packa ALLT. Färdig med det, check! Då väcker vi barnen och beger oss ut på en promenad me vovvarna. Står i hallen. Janne ringer, kom nu så fixar vi airbagen! Hoppsan Kerstin! Ut med hundarna i hundgården igen, in me barnen i bilen igen, ut på den där keliga motorvägen igen, hem till mamma min igen. Airbagen klar, in me barnen i bilen igen, ut på den keliga motorvägen igen, in me hundarna från hundgården igen. Lägger Casper, lägger Tilda, stuvar om i bilen, stuvar IN i bilen, kommer in, tittar på hundarna, stackarna, bidde ingen promenad idag. MEN dvd-sladd inhandlad, bilen packad, barnen har ätit, barnen sover, mamman har ätit, mamman BÖR sova, mamman sitter ner i alla fall. Jag klarade av dagen med förståndet rätt så intakt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0