Hemmafru sökes

Manlig eller kvinnlig har ingen betydelse, fast är du man så gör det inget om du är snygg o titta på ;)
Arbetstid: 6.45-20.15 alla dagar i veckan
Lön: En fantastiskt glad och nöjd arbetsgivare
Erfarenheter: Inga tidigare erfarenheter krävs bara du klarar av jobbet.
Krav: B-körkort krävs, eller det räcker ju med A men då får du ha ett eget fordon där barnstolar får plats. Det underlättar också om du klarar att göra flera saker samtidigt. Ett exempel är att jag nu har skrivit detta inlägg, matat Tilda och lagt henne, fått valpen till att lugna sig o somna, allting lixom samtidigt.
Arbetsuppgifter:
  • Se till så att båda barnen är mätta och nöjda (oh, btw, dom är 5 månader och tre år gamla)
  • Se till så treåringen blir lämnad och hämtad på dagis tre gånger i veckan
  • Planera upp lunch och kvällsmål
  • Handla, ekonomiskt och smart.
  • Se till så Tilda har kommunalt vatten
  • Gå med hundarna (tre stycken, en på sju år, en på åtta månader och en på 11 veckor. O ja just det, valpen går inte bra i koppel)
  • Träna hundarna (sjuåringen kräver bara ett spår då o då, den på åtta månader vill ha spår och lite lekaktiviteter, valpen kan ingenting så träna gärna in vanliga kommandon och koppelträning)
  • Gå ut med barnen, de behöver frisk luft. jag brukar försöka kombinera den här punkten och den ovanför, bara ett tips.
  • Ge hundarna mat, valpen tre ggr om dagen
  • Städa, inte noga men gärna dammsuga en gång i veckan.
  • Trädgården, där behövs.... eh nä, de blir för långt, jag har en lista redo på kylskåpet när du kommer.
  • Ta hand om akvariet
  • Gå med sopor
  • Se till så tunnan töms varannan vecka
  • Betala räkningar, feel free till att använda dina egna konton för att betala dom, vi delar gärna med oss
  • Vattna blommor
  • Dricka kaffe tillsammans med den andra hemmafrun (moi)
  • Prata annat än barn tillsammans med den andra hemmafrun (också moi)

Nämen ojdå, nu blev det ju inga arbetsuppgifter kvar till mig!! SYND! Vad ska jag göra då? Träna precis när jag känner för det, kolla på hela filmer ostörd - jag behöver en seriös update på alla filmer som har kommit de senaste tre åren, träffa vänner precis när jag känner för det, gå på stan, bowla, ALLT utan att behöva tänka på barn o djur. Sammanfattningsvis så behöver jag någon som tänker o gör allt åt mig så jag kan stänga av ett tag. Lutar mig tillbaka i soffan med mitt kalla kaffe nu och inväntar svar.

 

Kommentarer
Postat av: Pia

Det är bara jobbigt dom första 18 åren ;) om 3 år så har min stora passerat den gränsen! Det går fort..lite för fort!

Svar: Klart att dina barn har hunnit bli stora, du e ju rätt gammal nu ;p Grattis på födelsedagen gumman!
Terese Wahrenberg

2012-09-24 @ 09:59:04
Postat av: Helene

Ja, hade jag inte varit som jag e, hade jag tagit jobbet direkt. Det verkar ju skitenkelt! Hade du bara ökat takten lite, hade du väl både hunnit träna, diska, springa, se filmer osv. Nej sätt fart du, gumman, så ska de se, att du inte behöver anställa någon. Öhhhh får jag stryk nu nästa gång vi ses????

Svar: Nädå, uppfattar ironin i budskapet, för det var väl ironiskt!!?? Kanske en liten spark i rumpan ;)
Terese Wahrenberg

2012-09-24 @ 13:58:22
Postat av: madde

STYRKEKRAMAR!!!! ger dig energi när vi ses den 7de!! <3

Svar: Det ska bli så roligt!!
Terese Wahrenberg

2012-09-24 @ 14:02:51
Postat av: Madde

Längtar!!

2012-09-24 @ 14:19:25
Postat av: Alexandra

Nerver att jag skickar in en ansöka mohahahaha....jag lutar mig tillbaka med min kopp VARMA choklad höhö

Svar: choklad?? löjligt....
Terese Wahrenberg

2012-09-24 @ 19:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0