Fredag

Ja en helt vanlig fredag i Wahrenberg-Holmska residenset. Det börjar lugnt o skönt med en mysmorgon, frukost, en liten kissolycka under tiden vi intar frukosten - det tog nämligen mer än 30 minuter ;) Sen blev det mys i soffan och film. Medan Casper målar med vattenfärg senare så dammsuger jag två rum, kissar Lystra o sen så fixar jag i ordning lite lunch, kissar Lystra, vi äter lite, går och lägger Casper, dammsugar av det sista lite snabbt. Ska sedan ge Lystra mat och kissa henne, ser då en kissfläck återigen i matrummet, va fasen, har hon druckit en liter i natt eller? Jajja, ska ju ändå moppa sen, då börjar vi om på¨ny kula. Lägger mig på alla fyra och torkar upp fläcken, då spyr Lova inne i vardagsrummet. Tar me pappret dit, får väck hundarna därifrån, torkar upp. Serverar den lilla mat, kissar henne, moppar av, tar en snabb dusch. Kissar Lystra, hämtar då även hennes bur i bilen - Lova behöver en paus. Får med Lystra in, möter en kräkande Lova i hallen, slänger in valpen så hon inte går i det, ut med Lova, hon kräker klart, lyfter över henne så hon inte går i kräket, slänger in buren och därefter liten brun fara i den. Torkar till slut upp kräket från mitt nystädade golv. Lova drar en lättnadens suck - äntligen är den lilla bruna instängd! Lutar mig tillbaka, nyduschad men inte så fräsch längre, o avnjuter mitt kaffe. härlig höstdag gott folk!

Kommentarer
Postat av: Viktkamp

blir trött av att läsa det ;)

2012-09-14 @ 20:06:39
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0