Blöjbyte Rond Ett

Ja nu är det en brottningsmatch varje gång blöjjan ska på. Huruvida jag vinner ronden eller inte beror på om vi är på gott humör båda två när vi går ut därifrån.Oddsen var helt klart emot mig i morse när jag trött, stel och sliten lommade in på toaletten och hivade ner skötbordet.
 
Hinner inte få av Tilda pyjamasen innan hon spänner hela kroppen i en båge och försöker rulla runt och sträcka sig efter blöjjorna bakom henne. När hon gör så går det inte att överhuvudtaget slita bort blöjjan hon har på sig. är det då skit i den, som man inte vill ha nerkletat överallt, är det ännu svårare. Får av blöjjan genom att med våld och snabbt som en vessla vända upp henne på rygg och böjja benen genom att trycka i knävecken. Hinner bara få av blöjjan innan hon pressar ut benen igen så de blir alldeles raka. Så tänk er att hon ligger kvar med huvudet på skötbordet och jag ska försöker torka henne i rumpan genom att lyfta upp benen. Det leder till att fötterna, benen, rumpan och ryggen är som ett diagonalt streck ut i luften och hon ligger bara kvar med huvudet i skötbordet... Hur lätt är det då att torka rent i alla veck?? Lyckas torka rent OCH få på henne ny blöjja och nya kläder, fråga mig inte hur för det blev alldeles dimmigt framför ögonen samtidigt som jag hörde en massa svordomar komma ut ur någons mun (har Tilda redan börjat prata??). Så nej, jag klarade inte att hålla igen på humöret...
 
så 1-0 till Tilda.

Kommentarer
Postat av: Helene

Heja Tilda friskt humör det är det som gör susen. Kan i förtroende berätta, att din mamma var precis likadan hi hihi
Tack för en jättemysig förmiddag, middag och lite eftermiddag.

Svar: Kan jag aaaaaldrig tro! Tack själv! kram
Terese Wahrenberg

2012-09-26 @ 20:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0