Äntligen

Äntligen får jag känna mig pigg o utvilad igen!
 
21.22 en lördag drog Tette täcket över sig och inom tio minuter sov jag djupt. Halleluja!
Var upp en sväng vid tolvsnåret o gav Tilda nappen. Sen var jag upp en två ggr till o klappade om Casper som drömde. Nästa gång det var dags att gå upp bad jag Jimmie ta det passet o ge Tilda mat. Det var vääääldigt skönt att få ligga kvar. Gången därefter var jag uppe för att ge Tilda nappen, det var kvart över sju o Casper sov fortfarande. Efter en liten stund hörde jag att han gick upp. Bad honom komma in till mig o mysa. han kröp upp, lät väldigt ynklig, jag kramade om honom, han var feberhet. Stackarn. Vi slumrade om båda två. Inte förrän kvart över åtta pallrade vi oss ur sängen för att ta lite alvedon. Så ett sömnpass på drygt tio timmar med lite avbrott hit o dit gjorde susen för kroppen. Det hjälper ju humöret på traven med att inte ha en valp att hela tiden passa upp på. Att kunna sitta ner o njuta av morgonen  och mysa med sin treåring medan tösen ligger o jollrar på golvet, det är lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0